Tomma ord...



Jag lovar jag ska sluta lova att jag borde börja sluta. Lyckas sällan hålla det ändå. Allt är tomma ord.

Jag hör så många lögner, jag hör så mycket tjaffs. Jag ser ingen verkstad, men hör så mycket snack. Jag ska ändra på mig, och det blir till det bättre. Måste börja redan nu, fan jag ligger efter. Ska börja träna redan nu på måndag. Ska resa på mig upp ur soffan, upp och sluta våndas. Allt blir bättre om jag klarar vikten. Det blir tre veckor på gymet sen tillbaks till chipsen. Jag ska sluta röka efter nyår. Ännu ett tomt löfte som man bara vill spy på. Jag ska börja plugga efter sommaren, såna löften som du kommer höra nästa sommar. Ska skaffa ett jobb och någonstans att bo, ett år senare har fötterna på samma bord. Det här är bara massa tomma ord. Så många löften att man vet inte vad man ska tro.

Allt är bara tomma ord. Folk blir aldrig nöjda, dom vill jämt bli bättre. Vill ändra allt och något, men det är inte jämt det händer. Kan bli en annan människa, men ändå en i mängden. Detta går för alla, oavsett vem det gäller. Vi ska gifta oss när allt är rätt, som gjorda för varann på alla sätt. Lovar evig trohet, där allt är en lycklig värld. Men innan bröllopsresan så har man flyttat isär. Vi kan va bästa vänner livet ut och finnas där för varann om nått gör livet surt. Men bästa sidorna kan rivas ut, så lämnar vännen dig tillsammans med din tidigare fru. Vi kan säga att vi ändras, vi blir bara äldre. Det är bara tomma ord. Vi kan säga att vi ändras, men man blir bara gammal och grå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0