Som en rysning...



Vi kan träffas vilken dag som helst. Vilken tid på dygnet som du vill. När du vill på året, varsomhelst. Vi kanske bara passerar varandra och blickar möts och hjärtat slår ett extra slag. Man får en inre röst. Kan du vara rätt, kan du vara den för mig? Kan du vara den som kommer stå här när dom vänder sig? Kan vi hitta varandra så kan jag finnas för dig, så kan du finnas för mig, så kan vi finnas tillsammans. Så kan vi vakna varje dag ihop. Ruckel eller slott, vi har varandra så skit i vart vi bor. Vi bygger upp en framtid, vi skaffar barn ihop. Kan prata ut om allt så fort som något tar emot. Vi skrattar, vi suktar, vi älskar, behöver du mig. Vi lever, vi firar, måste jag dör jag för dig. För stort och säga det med några rim. Ett ögonblick till evigheter snälla kan jag få bli din.

Tänk om färgen flagnar, tänk om allt blir blekt. Ifall vi vaknar upp en morgon, tänker aldrig mer. Vi kanske börjar hata allt vi älskat och skriker åt varandra hela dagar, du kan dra nu, packa väskan. Vi kan skilja oss, vi kan sen gå skillda vägar. Du får barnet, du får huset, jag får inget, jag får fingret. Vi kan bråka ända tills våra barn blivit vuxna och vi har blivit såna som vi har hatat och fruktat. Tänk om vi inte längre tål varandra och varje hemlighet har blivit ammunition för att kunna slå varandra. Och alla mätarna på instrumenten står på noll och att vi ägt varandras hjärtan inte spelar någon roll. Vi kan avsky att vi ens behöver ses ibland. Så kan du svara mig hur det än går, så vill jag ändå riskera allt för att få vara med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0