Fildelning Blir Religion




Idag läste jag något riktigt roligt. Svenska staten har nämligen erkänt fildelning som en religion! Dessa kallar sig för kopimister. Ett av samfundets religösa budskap är att fildelning är heligt och centralt för samfundets religösa verksamhet.

Kopimismens tro är uppbyggd kring följande grundprinciper:

  • Kopiering av information är etiskt rätt
  • Spridande av information är etiskt rätt
  • Remixande är en heligare typ av kopiering än den perfekta, digitala kopieringen, då remixande är korskopiering av en mångfald av information
  • Att kopiera eller remixa information som förmedlats av en annan person ses som en akt av respekt och ett starkt uttryck för acceptans och kopimistisk tro
  • Internät är heliga
  • Kod är lag

Ganska intressant faktiskt. Vad händer nu om svenska myndigheter trakasserar den som har detta som religion? Ska Bli spännande att se utvecklingen för detta!


Det ena till det andra, det verkar som att Örebro slipper undan stormen som ska svepa över Sverige. Dock blir det värre som bor i söder. Jag ser det som en utmärkt tillfälle och ta fram sina drakar och leka med dem i vinden.

För övrigt så kan jag väl passa på att tacka Angel från Viasat för den informativa kommentaren på mitt förra blogginlägg då jag nämde att TV3 slocknade direkt i hockeysändningen. Ursäkten godtas!

På tal om hockey, så är det ju dags igen i natt. Sverige möter Ryssland i finalen. Jag hoppas givetvis att Sverige tar guldet. Men jag måste nog säga att jag tror att Ryssland är det starkare laget. Jag tror dom är snäppet vassare i många aspekter. Dom vänder spelet fortare, fler och bättre målskyttar och snabbare spel. Men man får inte glömma att Ryssland har en match i benen redan då dom spelade mot Kanada i semifinalen. Ryssarna är säkert lite möra i kroppen efter den matchen och Sverige kan ha fördel med lite piggare ben. Så om Sverige spelar smart, så har vi all chans i världen att ta hem denna seger. Men den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Heey!



Ville bara säga att jag börjat läsa din blogg :D



2012-01-10 @ 10:50:37
URL: http://jenniferwiiand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0