Avsaknad fantasi och spår av gnällkärring



Så där, då var man hemma efter ett skönt arbetspass. Än en gång är man snart uppe i 14 dagar i rad. Men jag klagar inte, more money for me!

Men om jag nu ska klaga på något, så går dagens ris till kommunen. Den avdelningen som ska sköta plogningen av cykel- och gångbanor. Vad har dom gjort för ont mot dig, tänker du nu kanske? Men innan jag beklagar mig, så måste jag varna för spår av gnällkärring. När jag cyklade hem från jobbet idag, så kändes det som att cykla på en strand. Ni vet känslan av att cykla i tung sand, ungefär så kändes det mina 3km hem från jobbet. Men jag förstår kommunen också. Varför bekosta plogning åt alla idioter som faktiskt beger sig ut med cykel på vintern när vi ändå har så fina bilvägar? Nej, nu ska jag lägga bitterheten och ironin åt sidan. Istället ska jag finna någon form av inre energi till att laga mat med. Dock känner jag att flödet av fantasi saknas för att komma på vad jag ska laga till. Hittils har jag kommit fram till detta:

  1. Subway
  2. Max
  3. Lokala pizzerian
Men jag måste också ta hänsyn till att vi är två stycken i hushållet. Med det menar jag att den andra hälften kanske inte skulle bli lika imponerad av mina val. Eller, så har jag lite medvind idag. Men jag måste ändå tänka på kropp och själ. Ingen av dom 3 ovanstående är speciellt nyttiga val.

Det verkar som att jag får slå igång hjärnkontoret och rota fram något i frysen. Önska mig lycka till!

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0