Fisk och regn...

Vilket underbart väder det har varit idag... eller inte.

Imorse bestämde jag mig för att åka ner till Robin, men när jag kom hem till honom fanns ingen Robin där. Istället fick jag roa mig med hans sambo, nämligen My.

Vi gjorde inte speciellt mycket. Eller vi gjorde ingenting rättare sagt, föruom att kolla på tv.

Inte långt senare så kom lilla Robin hem. Han satte fart på saker och ting i hemmet, vilket ledde till att jag vart bjuden på mat hos dem. Maten bestog av Spagetti och köttförssås. Massa med gott vill jag påstå. Men jag vart inte mycket piggare efter att slevat i sig en stor portion av maten, nej snarare tvärtom.

Efter att legat och latat sig en sväng så bestämde vi oss för att dra fram spöna och dra iväg för att fiska. När vi kommer ner till bryggan så börjar det självklart spöregna. Inte bara spöregna, utan verkligen SPÖREGNA. Nästan som hagel. Som vanligt fick inte jag upp någe fisk. Jag fick inte mer än ett bottennapp. Men både Robin och My fick upp en del fiskar. Måste vart fel på mitt drag.

Blöt och frusen stog man där, så vi bestämde oss för att vandra hemåt igen. Inte långt efter hemgången så bestämde jag mig för att åka hem också.

Ikväll nalkas det att åka ut på stan och käka med brorsan. Vem vet, kanske blir en sväng till Klaras sen.


Nu ska jag vila innan styvfar sätter mig i arbete. Hörs later !




Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0