Dag och Natt



Denna dag har mest bestått av kväll och natt för min del.

Milla kom hit idag. Dock inte helt tomhänt, hon hade nämligen sina syskon med sig. Hon va barnvakt. Åtminstonde tills hon kom hit.

Hon kom hit och la sin uppgift som barnvakt rakt i knäna på mig. Så därför sa jag pass och slängde upp ungen på en häst istället. Men självfallet var det jag som fick gå brevid hästen hela vägen ifrån stallet hem där vi har våran paddock. Milla såg nöjd och belåten ut när hon åkte förbi oss i bilen.

Notera att jag skrev ovan "syskon". Precis, inte bara ett barn att tillfredsställa. Det fanns en till. Han var ju inte speciellt intresserade av hästarna. Så han tyckte att jag skulle ta fram crossen och åka lite. Ja varför inte licksom ? Det var ju inte så att jag hade sjukt ont i min axel och inte minst tatuerade ryggen igår. Jag menar, om jag skulle ha dragit omkull och repat upp hela tatueringen så går det ju alltid att göra en ny.

Men vad gör man inte för ungarnas skull. Eller i detta fall, för Milla´s skull.

Efter att Milla va här och förgyllade min dag med snoriga barn och inte minst hennes närvaro själv, så var det för mig att rusa in för att duscha efter att jag vart bland alla hästar. Milla skulle nämligen komma tillbaka för att hitta på nått lajbans.

Jag hann knappt duscha innan hon var här igen. Sen bar det av iväg mot Coop där Lollo satt och väntade på oss. När vi hade köpt på oss lite smaskens så satt vi utanför och tittade på folk. Det vart inte så mycket roligare än så på Coop, så vi begav oss hem mot mig igen där det kollades diverse sjuka youtube-klipp. Inte långt efter begav sig dom små liven för att nanna kudden.

Natten då, jo den har vart seg och ansträngande. Jag satte igång med att hjälpa brorsan på traven med hans psykologi uppgifter. Jag tog en kort paus och gjorde mina nattliga hemligheter för att sedan sätta igång med en bloggdesign jag har fått förfrågan om att göra.

Nu har jag lite smått övergått till mina nattliga hemligheter. Just på den fronten har jag fått mer att göra vilket är kul. Någon dag kanske jag berättar vad dom hemligheterna är. Men jag ser inte att det händer på ett bra tag framöver. Nu vart ni nyfikna va.

Så, jag tänkte avsluta denna härliga morgon med ett litet blogginlägg och sedan slänga mig rakt ner i sängen. För den har skrikit och tjatat på att jag ska komma och lägga mig. Så jag måste ge med mig och göra som den säger. Jag sover inte helt ensam inatt då Lollo lämnade en PET-flaska i sängen. Okej, jag insåg precis hur sjukt det där lät. Men det var inte riktigt så jag menade. Jag lovar att jag tar bort flaskan innan jag lägger mig för att försäkra er om att inte något sjukt och smärtsamt händer.

Som sagt, nu är det sängen som gäller.



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0