Agg på mitt agg !



Dom senaste timmarna som har passerat har varit väldigt påfrestande för mina nerver.

Efter en lugn och stillsam eftermiddag, så bestämde sig Milla för att komma hit och chilla. Vi snackade lite löst om att kolla på film som vi alltid gör när vi är här. Kvällens filmval var första The Fast And The Furious filmen.

Så efter en pratstund i min terapisoffa med Milla så vandrade jag mot datorn för att stoppa i en skiva och bränna ut filmen. När jag hade stoppat i skivan och tryckte in cd-romen, så startar min dator om sig och ger ifrån sig högst obehagliga ljud. Klockan började närma sig 01 tiden vid detta skede.

Det lät som att någon hade bytt ut elkällan till ett bilbatteri från Biltema. Den ville inte riktigt gå igång. Efter endel felsökande kom jag fram till att det var nätaggregatet som hade gått sönder.

Eftersom jag har en hel del datorprylar så tänkte jag att jag bara skulle slänga in ett nytt aggregat. Men så lätt fick det inte gå. Aggregatet passade nämligen inte till mitt moderkort. Och nu kändes det som att en medverkande från viktväktarna promenerade på mina nerver.

Så min hjärna knakade vidare med lösningar och ideér. Slutsatsen vart att plocka ihop en helt ny burk med prylar från den jag hade innan och från andra delar som jag hade liggandes.

Men inte heller det gick helt smärtfritt. Mina diskar och kontrollerkortet ville inte sammarbeta. Men efter många om och men så har jag äntligen fått ordning på det hela. Klockan är nu snart 08:30.

Nyckeln till att jag lyckades: Ge inte upp och lämna inte något ogjort !

Jag måste också tacka Milla för hjälpen. Hon satt nämligen och spelade Need For Speed på min mobil under hela tiden jag pratade för mig själv om hur jag skulle lösa alla problemen med datorn samtidigt som jag skruvade delar hit och dit. Men det var nog säkrast att hon inte la sina snoriga labbar i någon dator. Hon har inga teknikfingrar så att säga. Jag vill inte förtrycka Milla på något sätt, men hur lyckas man att inte förstå hur man spelar ett spel på mobilen när man styr med endast 2 knappar ? Hon lyckas med allt.

Idag blir det grill här i hooden. Jag hörde också något om att vi skulle lira brännboll i samma veva. Kommer nog bli riktigt kul. Jag är sjukt taggad. Kvällen kommer absolut dokumenteras med bilder, så håll ett öga på kommande inlägg från kvällen !

Nu måste jag slänga mig i sängen för att få ett par timmars sömn innan jag ska spöa grabbarna i brännboll.


Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

yeah! computers "can`t live with them can´t live without them!"

2009-05-02 @ 20:16:41
Postat av: Maniak

Sant så sant...

2009-05-03 @ 03:29:14
URL: http://maniaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0