Exposed...



När jag vaknade för någon dag sen, så kände jag en fruktansvärd ilska. Jag vet inte om det va för att jag hade drömt något, eller om bara tanken slog mig när jag vaknade.

Jag vet inte riktigt hur jag ska spegla situationen eller hur jag ska förklara det jag känner. Hur jag än gör, så kommer det att bli snack, och det är just det jag är trött på. Snack och rävspel.

Att man måste vara på ett sätt för att andra ska vara nöjda och tycka att man gör rätt. Eller att man ska umgås med vissa vid rätt tillfälle, annars är det ju något lurt. Jag är sjukt trött på det. Man vill väl umgås med sina vänner man tycker om, för att man trivs att umgås med dem. Men ibland har man känt att man måste umgås med personen för att slippa höra snacket sen att man inte umgås med den längre. Är detta den rätta anledningen för att umgås med sina vänner ?

Och snacket, ständigt snack bakom ryggen på varandra. Att jag skriver och publicerar detta kommer inte komma som en chock. För alla snackar om varandra, när dom inte är med och dom vill tjäna kakpoäng hos den dom är med just då. Alla vet att alla snackar om varandra, men ändå spelar ett rävspel samtidigt som dom tittar varandra i ögonen. Så fort personen lämnar rummet, så börjas det. Vet du vad jag har hört - Hur kan han göra så - Skulle jag vart henne hade jag...
Och det värsta är att alla, ALLA är väl medvetna om detta. Vilket är tråkigt. Jag är nog inte ensam att känna att så fort jag har vänt ryggen till och lämnat ett ställe, att snacket drar igång så fort dörren stängs.

Men det tråkiga är, att om man faktiskt tycker nått negativt om personen, och faktiskt tar upp det med den, så kanske du får ditt sagt, man pratar ut om det och tror sen att allt är lungt. MEN, sen kommer det. Det pratas och pratas och pratas om det bakom ryggen på en. Där har man ett problem också, det går inte att gå den ärliga vägen och ta upp saker öga mot öga heller utan att slippa snacket. Vilken väg du än väljer, så kommer du inte undan snacket.

Sen kommer man till det roliga. Ringleken. Hör man inte av sig på ett par dagar, hur hemsk är man inte då ? Samma sak där, man känner nästan att man måste ringa och prata med personen för att det inte ska bli en grej av att man inte hörts på ett par dagar. Då drar allt igång, man bestämmer sig för att sluta ringa personen som någon typ av rebellisk beslut.

Om man försöker undvika detta, så får man skit för det, om man gör som alla andra och snackar bakom ryggen på varandra, så får man skit för det, fast det sägs bakom ryggen. Och när du träffar din kompis, som ett par timmar innan snackat om hur du beter dig så kasst, så lyser det falskhet rakt igenom, som rent ut sagt äcklar mig.

Alla vet vad alla har sagt om varandra. Jag kan knappast tro att någon sitter och tror att det dom har sagt om någon just då kommer att stanna där. Nej nej, det förs vidare, med storm. Grejen är att vi alla är så fega och konflikträdda mot varandra för att ta upp det. Men ändå sitter man och ler framför samma mun som precis snackat skit om dig.

Och ingen, ingen som är i mitt umgänge kan sitta och säga att det inte alls är så som jag beskriver det här. För då ljuger den. Jag har sett och hört allt, från alla, om varandra. Och det har alla andra också. Så att sitta och säga att ni inte förstår vad jag skriver om är ren vidrig lögn. Vi alla vet vad vi har sagt om vem, och alla vet att det kommer fram.

Alla andra vet alltid bättre än personen i fråga. Alla andra vet bäst hur andras liv ska levas. Någon som har funderat på att prova leva ditt eget liv och kanske ägna lika mycket energi åt det som du gör på andras ?

Jag menar inte att hata ner på allt med detta. Utan mer för att alla ska tänka snäppet innan. Sluta tänk vänskapen som ett spel, och vem som är bäst vänner med vem, vem som ringer mest till vem, vem som är mest öppen till vem. Ta vänskapen för vad den är. Alla ser vänskapen som ett verktyg att prata illa om varandra, till varandra. Det är helt fel synvinkel på den vänskapen som finns idag.

Om jag är en så kass person, som alltid gör fel, eller som inte tillfredsställer just dina behov, så finns det inget jag kan göra. Jag tänker inte lägga ner energi på att umgås med folk som ändå snackar skit om mig bakom ryggen. Och tro inte att jag inte hör det, för det gör jag. Alla hör ! Passar jag inte i din bubbla så lägg inte ner energi på mig heller. Det är ingen som tvingar någon att vara kompis med mig. Ditt liv, ditt val. Precis som det är för mig. Så tycker jag inte om dig, lev med det, för det är ingen annans fel än ditt egna.

If you don´t like me, blow me !

Ni tycker vad ni vill om det jag har skrivit, men alla vet sanningen, innerst inne. Tycker ni illa om det jag har skrivt, så är det eran pryl. Jag skiter i. Jag skriver inte allt detta för att starta beef eller snack, utan för att jag är så sjukt trött på situationen. Kanske någon tänker en gång extra innan den slänger ur sig skitsnack eller leker lekar.


Är det de här vi kallar vänner ?


So i changed huh ? You got a phone, pick it up, call me !

Kommentarer
Postat av: Elly

Håller med dig i mycket, men är det så att det är vänskap så kanske det är värt att ta upp det med de inblandade och att folk försöker lära sig att vara ärliga/ta kritik utan att det ska vara ett problem! Kör en cirkelstund Bo;)

2009-08-23 @ 21:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0