Ensammas stad



Det här är dårarnas stad, dom tokigas stad, dom förtvivlades stad, dom lögnarnas stad, pengarnas stad, dom älskandes stad och dom ensammas stad.

Har du också haft den känslan, du knegar hela dagen, det är bull, ingen förstår dig, du känner dig ensam. Men det är lungt, du har en liten knatch hemma, men hemma finns inget som man älskar. Mina vänner försvinner en och en, en efter en byter stad, byter land. Det är kefft att va svensk. Jag stannar kvar, jag skulle aldrig lämna mitt hem, men de klart att man känner igen vad dom snackar om att 50 procent väljer att bo själv. Vad är det som händer ? Staten delar staden i två, ingen som klagar då. Bygger etta efter etta, kalla det för människorädd. Så om jag har det tråkigt en dag så ringer en av mina vänner av dom få som är kvar, åker in, splittar något sen åker tillbaks, kämpar emot depression, det är svårt i min stad.

Staden skinner upp i gråskalor. värmen lyser med sin frånvarå, ingen har nått gemensamt, spelar ingen roll om du är stark eller svag, för staden är en jungel och jungeln har ingen lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0