Im Back



Nu är jag tillbaka.

Efter en välbehövlig resa till Göteborg är jag nu åter hemma i Örebro.

Tro det eller ej, men jag va helt internetlös under hela min vistelse i Göteborg. Jag kan säga att det började klia i blodet dom sista dagarna. Men samtidigt var det väldigt skönt och avkopplande att inte ha tillgång till det heller.

Som Milla sa idag; Det är så skönt att bara koppla bort allt en stund, och bara vara. Och så sant är det. Nästan så att jag hade slagit mig själv på käften om det hade varit för 3-4 år sen. Men det är bra skönt att bara stänga av mobilen och allt annat och bara njuta av tillvaron. Umgås med folk man gillar, vara ute eller bara ligga eller sitta och fundera över saker. Fundera på ett sånt sätt som det egentligen inte spelar någon roll om du kommer fram till ett svar eller en lösning. Utan bara ger tankarna lite tid.

Nu är man hemma i Örebro igen som sagt. Inte långt efter att jag stigit av perrongen i våran vackra stad så var det dax att träffa en utav mina tyngre Bangerz, nämligen Milla.

Jag bjöd över henne för att se kvällens ishockey match. För er som inte hänger med så mycket inom sportvärlden, så är det hockey-vm som är igång och ikväll mötte vi USA. Sjukt spännande match. Sverige vände underläget 5-2 till seger 6-5 i övertid. Vi har mycket att tacka våran debuterande Färjestadsmålvakt Jonas Gustavsson som jobbade hårt mellan stolparna. Med denna vinst betyder det att vi kom 2:a i vårat gruppspel. Så imorgon möter vi Ryssland. Vilket kommer bli en svår match. Men med all självförtroende grabbarna i Tre Kronor fick idag, så vill jag nog tro att vi har en chans att spöa dom regerande världsmästarna. Vi kan, bara vi vill.

Tillbaks till kvällen då. Som sagt så bjöd jag över Milla på en hockeykväll. Men först vart jag kidnappad av henne för att följa med till Coop. Eftersom hon tycker det är "så tråkigt" att åka dit själv. Jag visste inte att Coop skulle agera som ett nöjesfält, men endast om man åker ditt som grupp med minst 2 personer.

Väl inne på Coop så springer Milla omrking, medans jag svansar efter och lyssnar på hennes prat. Kom ihåg nu att jag har varit borta i nästan 2 veckor. Hur mycket tror ni inte hon har gått och samlat på för att babbla ut för mig. Jodå, en hel del vill jag lova. Men samtidigt så har jag ju varit ifrån henne, så jag har hunnit med att rensa hjärnan för att lagra in nytt "Milla prat". Efter tiden jag har umgåts med Milla, så har min hjärna skapat en egen avdelning för hennes prat. Som ett litet arkivrum, fast endast för Millas prat.

Men jag klagar inte. Självklart vill jag finnas där för att Milla ska kunna prata av sig, och för att hon ska kunna prata av sig, och för att återligen kunna prata av sig. För att därefter, kunna prata av sig.

Inne på Coop fick jag dock vara med om ett helt nytt fenomen jag inte stött på tidigare under alla dessa år som jag umgåts med kvinnor. Milla köpte nämligen 2st olika deodoranter. Vilket i kassakön jag konstaterade att hon svettades så mycket, att hon behöver en till varje armhåla. Fiffigt, men läskigt !

Vad bjuder dagen på imorgon då ? Jo, jag och Milla har nämligen smidit lite planer. En schysst eftermiddag på stadens uteservering. Hur mycket har man inte längtat efter det ! En kall bers i den härligt välkomna vårsolen. Vad vi ska göra sen, är änsålänge ett mysterium. Eller mysterium låter för mycket Greveholm, jag vill nog rätta mig och säga oklart istället.

Så folket, vad sägs om en välförtjänt snus och en schysst rulle i soffan ? Jo tack, det skulle jag inte dö av !

Men nu ska jag nog tacka för mig och chilla vidare och stilla mitt internetbegär.



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0