Vakna på fel sida ?



Kan man verkligen vakna på fel sida ? Vilken sida är det man vaknar upp på som inte är rätt ? Sidan utav kroppen eller sidan utav sängen ? Ja, jag vet inte.

Men jag vet en sak iaf, att idag vaknade jag inte med det bästa humöret. Jag kände direkt hur den magvridande känslan steg sig på mitt humör och långsamt skalade mina nerver med en slö skridsko.

Jag kom i säng rätt så sent igår natt. Klockan va närmare 04:30 snåret. Jag vaknar till att det skriks och härjas i alla möjliga tänkbara hörn och vrån i huset. Detta gjorde mig självfallet rasande. Men jag hade så lite ork i kroppen, så att jag inte orkade vråla på snorisarna. Så jag tänkte vara lite taktisk. Så jag plockar fram mobilen och skickar ett SMS till hemtelefonen med följande budskap: SLUTA SKRIK! Sekunden efter att jag skickat iväg messet så ringer det i telefonen, brorsan tar upp luren och efter någon sekund säger han: -Bosse skicka ett SMS till telefonen, jag tror dom sa sluta skrik.

 Och det va här allt sket sig. Istället för att faktiskt bry sig om vad jag hade skrivit, så började dom fascinera sig över att man kan skicka SMS till hemtelefonen. Frågade 100 frågor om hur det igentligen går till. Då min mamma öppnar sin kloka mun och säger: -Ja, men hur kan man skicka sms till en hemtelefon, det är juh bara bokstäver !? Jag ligger under hela den här tiden i sängen och lyssnar på deras idioti. Brorsan försöker suckandes förklara för min helt otekniska mamma hur det går till. Och jag ligger i sängen och började ifrågasätta min existens.

Efter att dom slutat fascinera sig över dagens teknik vräker Stefan ur sig att jag kan juh inte sova nu, klockan är juh typ 1-2 på dagen. Då sparkades gnistan igång på mig ordentligt. Min tanke var åter igen IDIOTI ! Klockan tiden klockan... Det är en uppfinning människan har lyckats komma på. Det är bara en sak med massa siffror som är helt känslolös. En mackapär som styr oss fast det borde vara viceversa.

Vi är som slavhundar till denna högst idiotiska globala synchroniserings-maskinen. Eftersom jag va uppe länge, så är det mest logiskt att jag också kommer att sova länge, FÖR MIN KROPP BEHÖVER DET ! Men, frågar man klockan så är det inte så. Om du är hungrig så äter man antagligen, eller ?

Men om man vill sova tills man vaknar av sig själv utvilad och välmående, då är det en annan sak, då ska denna lilla globala hittlers anhängaren hoppa in och störa allt. Vi människor har gjort oss själva till någon sorts robot, som ska styras av siffror. Vi vill helst också låtsas som att vi är evighetsmaskiner som bara ska arbetas och arbetas på diverse sätt hela tiden.

Skit i klockan och sov när du är trött, vakna när du vill vakna och ät när du är hungrig, inte bara för att klockan är 17.00 och "man ska" äta då.

Och på all min irritation så började jag tänka på Rosa Bandet grejen som så här års är en stor grej. Det är inte bara ett rosa band längre. Man kan köpa ett rosa band till mobilen genom att skicka iväg ett sms. Rosa bandet kellogs K flingor, näsdukar och moppar. ALLT är rosa bandet, bara det riktar sig mot kvinnor. Slår man på teven och zappar över till 3an så ser du rosa bandet på 3an logga. Om man dessutom är politiker så bär man bara inte de lilla fina bandet, utan också massa annat som är rosa just under denna tid. Då alla tänker, "-fan va skönt att våra politiker inte är för bröstcancer."



Men seriöst, om jag bär ett rosa band, vad betyder det igentligen ? "-Hej, jag har tagit ställning. Jag tycker inte om bröstcancer" MEN VEM FAN TYCKER OM SJUKDOMAR ? "-Du, ser du, han bär ett rosa band, han måste vara JÄTTE imot att folk dör i bröstcancer, shit vilken modig snubbe."

Varför skänker inte alla bara pengar till vanlig välgörenhet ? Jo, precis, för här handlar det bara om att bara visa för andra. Dessutom så kanske folk triggas av ett urhäftigt rosa band och jättestora kampanjer, vanliga diskret insamling är juh så 90-tal.

Om man nu köper ett rosa band för 20kr, så är typ hälften kvar till den faktiska insamlingen. Men hur mycket av den halva biten går till forskning, och hur mycket går till all PR annat trams kring rosa bandet ? Kanske nån krona eller några ören hit och dit, men det verkar som att det igenltigen inte spelar någon roll. Du har juh tagit "ställning" med ett rosa band, resultat är vell mindre viktigt.

Jag ska vara lika ställningstagande som alla rosa bandet människor. Jag ska med en gång logga in på facebook och gå med i nån "stoppa gatuvåldet" grupp. Jag menar, jag vill juh göra förändring, vore juh dumt av mig att kanske ta ställning på RIKTIGT och gå ut som nattvandrare eller liknande. Men för dig som inte riktigt är beredd för det, kan juh köpa snällhet för 20kr. Gud bevare Rosa bandet.



Tack för en irriterad mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0