Insomnia



Morning !

Klockan är 05:00 på morgonen. Mitt alarm är ställt på 05:30. Men varför är jag vaken nu för då ? Jo, för jag lyckades somna till en sväng när jag kom hem efter skolan. Villket resulterade i att jag inte alls va så trött då jag igentligen skulle sova.

Jag vaknade vid 22 snåret och kände mig som pånytt född. Men villket inte alls va så bra, för jag ska juh till skolan strax. Och jag har en vag känsla av att denna dag kommer att bli rätt jobbig. Eftersom jag inte har sovit något inatt.

Jag och Milla-Slemhinna hade sms os tidigare. Hon försöker hjärntvätta mig med att jag älskar henne. Villket jag talade imot. Men efter många om och men, så kanske hon hade lite rätt. Tillslut vart slemhinna lite trött och skulle sova. Så jag tänkte att jag skulle ligga och blunda med hopp om att lyckas somna jag också. När jag precis har somnat in, ni vet när man fortfarande hör men ändå sover och halvdrömmer, de stadiet var jag i. Sen helt plötsligt vibrerar det i hela bordet. På min mobil display ser jag med suddiga och nyvakna ögon "Nytt Medelande från Milla". WTF tänkte jag, hon skulle juh sova. När jag väl öppnar det mil-långa smset möts jag av en jätte rädd Milla som upptäckt en äcklig spindel i hennes rum, villket ledde till att hon vart helt förstörd och fick skriv-mani i tummarna. Även fast jag gillar att reta skiten ur Milla, så måste jag medge här att jag kände ett starkt medlidande. Här fanns det inget utrymme att retas. Jag är ingen större fan av dom 8-benta äckel krypen heller. Eller som Milla skulle uttala denna varelse "En jävla mega stor kuk fitt spindel". Hon lyckades klämma in 18 svordomar i ett sms. Ganska obscena svordomar vill jag påstå. Jag tror inte jag har fått ett sms med mer svordomar i någonsin. Så där tog du ett pris Milla.

Jag ska köpa Milla en "Skadedjurs kontakt". Det är en elektronisk omvandlare som sänder ut ett ultraljud. Denna elektriska omvandlare ger ifrån sig ett kraftfullt ultraljud. Ljudet är inte hörbart för husdjur eller människor. Skadedjuren uppfattar detta ultraljud extremt obekvämt ungefär som vi människor uppfattar en hög sirén på nära håll. Detta gör att skadedjuren söker sig snabbt därifrån. Dessutom har den en fin blå diod-lampa som lyser upp så fint i mörkret. Jag tror nog att detta är den bästa lösningen. För om du fixar bekämpningsmedel osv till spindlar så kommer andra insekter fram som tex tvestjärtar och kackerlackor, dvs sånt som spindlar äter. Så då har man ett annat problem istället.




15 min kvar tills klockan ringer... Ångesten närmar sig mer och mer. Det är precis vid den här tiden man börjar bli som tröttast när man inte sovit något på natten. Vid 1-2 på natten känns de som att man kan vara vaken hela natten och va skit pigg tills man ska åka till skolan. Men sen vid 4 snåret så börjar man känna tröttheten krypa närmare. Kroppen blir kallar, man sneglar bort mot täcket och föreställer sig hur skönt det skulle vara att ligga där under samtidigt som man tittar på klockan och stretar imot sin sov-villja.

Men för att slänga lite plåster på såren, så ska jag ta en längre dusch än vanligt nu på morgonen. Det tycker jag att jag förtjänar. Jag har juh lixom agerat som spindel-fobis-terapeft inatt.

Nu kallar duschen på mig...

Citat från en klasskompis:
"-Jag fattar inte, alla jag har sex med får feber och halsfluss"


Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: MilloMcrillo

Haha schysst : D Ett pris till mig : D



Haha en sån där mackapär måste jag införskaffa, är den dyr ?



Haha tack för hjälpande terapi - samtal! Du räddade mig från mitt ultimata psyk - bryt !!

2008-10-10 @ 13:02:29
URL: http://miiillaa.blogg.se/
Postat av: Maniak

Den kostar nästan 500kr... men nog lätt värt :P

2008-10-10 @ 13:23:53
URL: http://maniaks.blogg.se/
Postat av: LowLow

HAHA fan vad mesiga ni är! märks att det är jag som är mannen utav oss tre iallafall.. Barnrumpor! hihi

2008-10-10 @ 18:20:42
URL: http://lougra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0