Home Sweet Home



Då va man hemma igen. Efter en tur till sjukan i torsdags kan man nu äntligen koppla av hemma.

I Torsdags fick jag nämligen ett par mindre sköna smärtor i magdelen. Klockan va runt 12 tiden och jag va i skolan och käkade lunch. Smärtorna vart bara värre o värre. Jag skulle igentligen hem till sarah på eftermiddan. Men så vart det inte. Jag fick tala om för sarah att jag kanske inte kommer, för jag hade lite ont i magen. Enligt Millas råd skulle jag köpa magkattar piller. Men jag gillade inte riktigt hennes råd. Villket i sin tur nog va ganska bra. Men Sarah´s råd måste nog vart de bäst "-Ta en Alvedon bara" Joo, visst hade säkert hjälpt massa. Jag kom hem, låg och kved en stund, sen vid 18 snåret vart jag tvingad att ringa rådgivningen på sjukan. Så jag ringer dit, och blir ombedd att åka till Akutmottagningen på en gång. Så jag sätter mig i bilen, lite smått irriterad att jag måste till sjukan. Sarah och Mongloow gör inte saken bättre med att skicka sms där de står att jag kommer få ett finger i stjärten. Jag tror dom precis satte skadeglädje på kartan för min del.

När jag kommer till sjukan så dröjer de faktiskt inte länge innan jag får komma in och bli undersökt. Dom tog massa blodprover, klämmde mig på magen och tog tempen. Proverna visade att jag hade en infektion, tempen visade feber och sen... just de, FINGRET visade just ingenting förutom att jag aldrig kommer att bli bög iaf. Jag fick ett FINGER i RÖVEN ! Det va våldsamt obehagligt ! Men, som hon sa, det ingår i hennes arbetsuppgift. Aja, bra sätt att inleda "-Jag ska stoppa ett finger i arslet på dig..." Men men, de tog ett tag innan jag kommer över att jag precis blivit nedpressad i skorna.

Läkarna misstänkte ganska snabbt att det va blindtarmen som det va fel på. Att den va inflamerad. Så jag körs upp till AVA för observation och i väntan på svar. Smärtan lugnade sig faktiskt ett tag, febern gick ner också. Men dom ville skicka mig på röntgen. Men det vart aldrig av, för efter vidare kännande av flera läkare och endel hopplekar så konstaterade dom att det var nog blindtarmen.

-Innan Operation-

Fredag förmiddag bestog mest av att göra sig ordning för operationen. Fick skrubbas i sprit och klä mig i sexiga operations kläder. Villket bestog av en klänning. Fast jag skulle ha på mig den baklänges. Sen rullades jag mot operations salen där jag fick träffa alla som skulle skära och pilla på och i mig. Jag fick lite medel i kroppen som gjorde mig tung i hela kroppen som skulle vara som förberedande inför narkosen som skulle göra att jag somna. Självklart va mitt goda humör igång och skämten sprutade ur munnen. Strax efter att dom gått igenom allt och förberett mig så va det puss och gonatt för min del.

-Infekterad Blindtarm-

Jag vaknade till ungefär 4 timmar senare på uppvakningen, jag kände mig som en stereoanläggning. Hade kablar och sladdar hängandes överallt. Maskiner omkring mig som jag vore en IT-Central. De första tecken av männsklig varelse jag ser, är en sköterska som går mot mig med en vattenkanna som man vattnar blommor med. Mumms , tänkte jag. Så jag sträckte bara ut armarna efter den när hon gick förbi. Jag sa att jag ville dricka ur den, jag va juh så törstig. Jag såg i slowmotion hur vattnet rann ner i blommjorden hon vattnade precis brevid mig. Men jag fick inte dricka ur den, men hon va så snäll och hämtade en mugg med iskallt vatten. Damn, säger jag bara. Godaste vattnet jag nånsin druckit. Jag va ganska körd i skallen nu efter alla preparat som hade forslats in i min kropp under och efter operationen. Jag låg på uppvakningen i säkert 40 minuter, sen fick jag skjuts bort till mitt rum igen på AVA. Jag va så rastlös att jag ville upp ur sängen på en gång och springa omkring, villket jag gjorde. Jag hade inte speciellt ont i magen alls, men de va juh för att jag va pumpad med morfin. Sen under natten när den började gå ur kroppen, AJ säger jag bara. De gjorde nått fruktansvärt ont ! Så jag tryckte på min fina signal knapp så kom dom in och tryckte mer morfin i kroppen på mig, så jag kunde sova gott på natten. Mycket av min tid på sjukhuset efter operationen är lite vag. Men hellre de än att jag bara skulle minnas massa smärta. Jag träffade en hel del skönt folk. Speciellt hon som håller på utbillda sig till sköterska, vi hade en hel del kul ihop. Hon föjlde tom med in på min operation för att titta. Jag gav henne tillåtelse att få skära och greja i mig. Men hon nöjde sig med att bara titta på. Hon tyckte även att jag så ganska mycket kul på uppvaknandet efter operation, så hon skrev upp endel saker på en lapp och gav till min mor.

Jag råkade juh glömma kvar min laddare i mitt rum på sjukan, så jag måste nog dit imorrn och hämta den. Passande nog att hon som utbildar sig till sjuksköterska jobbar då. Hon kanske hinner med en talrik kräm. Krämen dom hade där va tvärtung ! Jag provade äta "vanlig" mat, men som sköterskan sa, jag va nog lite för optimistisk. Fick groteskt ont i magen, men de va juh så gott. Men sen vart det kräm i fortsättningen. Men den skall man icke förakta, den var otroligt god.

På tal om min mor, hon låg 2 rum ifrån mig. Hon  hade vart inne med mig på torsdagen, sen skickade jag hem henne på kvällen. Några timmar senare när hon va hemma, så börjar hon få vidriga smärtor i magen, börjar kräkas för att hon hade så ont. Så hon vart inkörd till akuten också. Det visade sig att hon hade galsten eller njursten. Nått sånt va det iaf. Men hon fick tur och åka hem i lördags. Medans jag låg där och tyckte synd om mig själv.

-Jag och Mor-

Både Marcus och Emmelie kom förbi och hälsade på. Marcus vart nog mest underhållen när han och min mor satt i mitt rum medans jag svamlade av skiten. Jag lyckades även skicka "Moffe-mess" till Marcus när jag låg på sjukan. Moffe-Mess är vell typ som fylle-mess... fast man är körd på... ja du fattar.

Så nu idag, 4 dagar senare fick jag åka hem. Jag är så lycklig ! Idag är det också tänkt att hälsa på mina tyngsta bangerz. Dom ska glida förbi en sväng och säga hej.

Det är i sånna här lägen man ska ha flickvän. Så man kan lägga sig och bli ompysslad. Lite massage, lite ta i håret och allt de där. Men efter jag träffa den där sköterskan på sjukan, så kom jag på en sak. Jag måste skaffa mig en flickvän som vet vad hon vill med livet. En riktigt stabil brud. Med riktigt drag i. Kan bli äventyrligt, man har juh lyckas dra åt sig lite andra varianter tidigare. Men som jag brukar säga, Gör fel, Gör om, Gör RÄTT.

Och för er tjejer som känner er berörda och tar åt sig, så SLUTA. Jag vill inte ha några fåniga fylle sms eller samtal med frågor om det som stog i bloggen va om dig. Svaret är juh ganska uppenbart. Lägg ner...



Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: MilloMcrillo

Boo, är det mig du menar i bloggen ? : P





Hahah vad söt du är i klänning.. Som en hårig docka. :D Förutom magen då : P

2008-10-06 @ 12:22:53
URL: http://miiillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0