Torsdag...



Yes, en dag närmare fredagen. Kan man längta mera ? Skulle inte tro de va.

Dagen i skolan va rätt chill. Hade "Tema" villket innebär att vi brukar ha någon som kommer och föreläser för oss. Och idag hade vi nån som prata om att vara Mat Smart. S.M.A.R.T står för typ:

Större andel vegetabilier
Mindre utrymme för "tomma kalorier"
Andelen ekologiskt ökas
Rätt köttval, rätt grönsaksval
Transportsnålt

Jag vet, ganska trist. Men hon sa faktiskt endel intressanta saker man inte visste om viss mat. Endel skrämmande saker. Så det var inte helt bortkastad tid.

Efter att blivit lite mat smart så var det dax för ett möte. Mötet höll på nån halvtimme. Sen som avslutande lektion var det engelska. Villket var ganska kul idag. Vi fick göra långsiktiga övningar. Ett papper där det tex stog "Charles Crown" villket på svenska blir "Karlskrona" så var det massa sånna städer man skulle komma på. Endel riktigt långsökta, som tex "Here sneezed duck", villket blir Härnösand. Ganska flippat.

Nu är det chillmode som hoppar igång direkt. Ska nog bunkra upp med lite gott sen glo på nån rulle kanske. Just fasen, jag har juh lite skit att göra i photoshop åt Adde´s blogg också. Hmms, aa får vell ta det först kanske. Men nu måste jag iaf göra nått vettigt.


Jag kan se hur du gråter fast dina ögon är torra och jag kan se hur själen din lider i tvivel...
Jag vill se dig le igen...
För jag ser gråten i din själ som väntar på att brista ut...
Ta min hand och lita på att det ordnar sig...



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0