101



Detta blir då inlägg 101. Rätt fränt att passerat 100 gränsen på antal inlägg. Men många fler kommer det att bli har jag en känsla av.

En dag som denna har bestått till mestadels att springa runt på stan och julshoppa. Jag springer hellre omkring nu innan julrushen drar igång. Så idag inhandlade jag en hel del julklappar faktiskt. Det gick betydligt bättre än vad jag hade anat. Jag köpte julklappar till Morsan, Stefan , Bror och Syster. Men vad pengarna sticker iväg. Jag vågar knappt kolla om jag har några pengar kvar på mitt konto nu. Men vadå, det är juh bara jul en gång om året ( tacka gudarna för det ).

Jag hade världens problem med att hitta julklappar till Stefan och min bror. Men tillslut efter mycket vandrande på stadens gator hittade jag faktiskt ett par perfekta klappar. Men lätt var det inte. Jag fick till och med ringa Milla för lite rådfrågande, varav hennes förslag va ett par långkallingar till Stefan. Ganska kul faktiskt. Men efter endel övervägande så var jag tvungen att göra Milla besviken och köpa något helt annat tyvär.

Strax efter att jag hade talat med Milla om vad jag skulle köpa till Stefan, så ringer hon mig igen. Jag fick strikta instruktioner på mitt uppdrag. Att gå till en skobutik och kolla in ett par skor hon hade tittat på, för att kolla om hon skulle kunna ha dom. När jag väl kom in i skobutiken och såg skorna, så var jag helt tyckeslös. Men efter att få vrida och vända lite på dom, och visulera henne i skorna, så vart dom faktiskt snygga. Jag är dock lite skeptisk mot designen på skosnörena. Men det går säkert att ordna till på nått fiffigt sätt. Så, Ja Milla...  Du får mitt godkännande att köpa dom. Dom var heller inte farligt dyra som dom faktiskt kunnat ha varit.

När jag hade inspekterat klart på skorna, så fortsatte mitt äventyr in mot shoppingvärlden igen. Nu skulle jag försöka hitta något till min bror. Han va ännu svårare att hitta något till än Stefan. Grejen är att min bror kan köpa i princip vad han vill. Och jag kan inte riktigt mäta mig med det pga denna månadens ekonomi. Folk fyller och det är jul, så det sticker iväg rätt fort i plånisen.

Efter endel fönstershoppande och funderingar på vad jag skulle köpa till min käre bror i julklapp så tänkte jag att jag skulle bege mig mot teknikvärldens butiker. Prylar slår aldrig fel, tyvär är dessa oftast dyrare än annat. Men vad var det jag sa innan !? Just det, Jul en gång om året bara. Väl inne på en utav dom ytterst hightech butikerna hittade jag något perfekt till honom. Som dom andra julklapparna jag hade inhandlat, så sved denna också rätt bra i plånisen.

Jag lyckades iaf inhandla minst en julklapp till alla i familjen idag, villket jag är helt nöjd med. Jag måste säga att man blir bra trött av att shoppa i flera timmar. Nu förstår jag varför brudar är så griniga en gång i månaden. Det är inte PMS:en som slår in, utan det är stressen från shoppandet varje löning.

Jag är iaf trött av shoppandet. Och som en klapp på axeln ska jag erbjuda mig själv en liten powernap som jag varmt välkommnar.



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0