Torsdag, 26e Juni




Då var det dax för bloggandet igen då. Det har vell hänt ett par mer eller mindre spännande saker idag kan man nog säga.

Dagen började vell på allvar då man åkte iväg med lollo mot marieberg för att införskaffa GH3 (Guitar Hero 3) till hennes PS2. Villket inte va det enklaste må jag nog säga. Först rullade vi mot Elgiganten, men där var våran lycka inte så stor. Så vi rullar vidare mot Onoff där dom endast hade lösa gitarrer, utan själva spelet alltså. Så vi slog våra kloka skallar ihop och rullade vidare mot Mariebergs köpcentrum för att försöka få bättre lycka på Siba. Men inna vi skulle gå in på köpcentrumet ville lollo ta en cigg och köpa en dricka. Så vi ställer oss i kön utanför den lilla husvagnskiosken som finns utanför ingången. När lollo försöker lokalisera vad en burk cola kostade så uppmärksamades hon oxo av att dom sålde skivad saltgurka. Så då sa hon lite på skämt att hon ville ha en sån oxo. Då sa jag till lollo att jag skulle köpa en cola och en skivad gurka... med strössel på. Ja, du läste rätt, med strössel. Äntligen var de min tur att gå fram att beställa, så jag säger: "En burk cola... och en skivad gurka med strössel på " "- VA !?" säger hon kassörskan. "- ja, en skivad gurka med strössel på tack" "- men det kan juh inte vara gott" svarade kassörskan tillbaka. "- Har du provat det nångång?" frågade jag. "-Nej" svarar kassörskan, med en liten osäker och chockerande röst. Så hon fixar ordning en skivad gurka med strössel på. Sedan var det dax för provsmakningen. Smaken var ganska så paradoxal må jag säga. Gärnan fick signaler från sött, surt, sött, surt fram och tillbaka hela tiden. Först va lollo lite avskräckt från att provsmaka, men hon rätade till sig och fick i sig andra halvan. Va jag kunde läsa på hennes ansiktsutryck, så tyckte hon inte att det va nån vidare snack heller. Men nu vet vi iaf det. Man måste prova allt.



Nu fortsatte våran färd in mot siba, där vi hade lite mer tur med att hitta vårat GH3. Men lollo ville juh ha 2 gitarrer såklart. Och dom hade inga lösa gitarrer på siba. Så vi fick ta paketet med spel+gitarr på siba. Sen åka vidare tillbaka till Onoff och köpa en löss gitarr. När vi stog i kassa och skulle betala för den lösa gitarren, så skulle kassörskan ha för och efternamn som skulle stå på garantin. Så när hon frågar, så svarar jag "- Louise Granath" Och där lyckades jag få ännu en kassörska att utlåta ett väldigt chockerande ansiktsutryck. Hon måste nog trott att jag va en transa som inte orkade göra sig ordning denna dag. Så där fick man sig ett litet gott skratt igen.

Sen va de bara raka vägen mot lollo för att koppla in skiten och sätta sig och lira för full rulle. Senare kom juh självklart våran 3e gangbanger Milla hem till lollo för att joina vårat hardcore spelande. Det plonkades friskt i flera timmar hos lollo.
Sen var det dax att slå igång fotbollen, Spanien vs Ryssland denna gång. Villket va en helt okej match. Jag personligen hoppades på att ryssland skulle få ta hem det. Men spanien va absolut det bättre laget. Och dom som gör mål, ja, dom vinner, punkt slut. Det vart hela 3-0 till spanien.

Efter fotbollen sattes självklart GH3 igång igen. Men nånting konstigt började hända med gitarrerna. Dom ville inte riktigt fungera som dom skulle. Så vi greja och dona fram och tillbaka. Sen gjorde vi en chansning på att batterierna som ingick i paketet kanske inte va av den bästa kvalité. Så vi sliter upp oss, in i bilen sen iväg mot statoil för att införskaffa oss nya. Dom funkade bra ett tag, men sen börja de krångla igen. Men tillslut starta vi om hela platformen och sen dess fungerade det klockrent. Så nu får vi hoppas att de håller sig så.

Imorgon så är jag visst med tvingad ut på krogen. Jag säger inte det med nedlåtande ton, nej nej... för jag vet att det alltid händer spännande äventyr när "Tha tres Ganbangerz" är i farten. Så det blir spännande. Men har en del att göra innan. Work before play som man säger. Måste städa lite i lägenheten innan jag har avskedsfesten på lördag. För nu är det inte många dagar kvar tills man åker iväg mot staterna.

Nu känner jag att jag måste slänga mig till kojs för att ladda upp batterierna för morgondagens härliga upplevelser. Jag tänkte också införa att slänga in ett par roliga citat då och då i bloggen också. Det är juh alltid lika kul att läsa.



Dagens Citat:

" Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller "




Tack för mig !



Denna blogg var sponsrad av: Ditt urinprov för klamydia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0