HOT !

Jag och Mac kör dagens jumpa pass



Måndag !

Den här måndagen va en typiskt "måndagar är värst". Och jag menar det. Tungt var det.

Det hela börjar med att jag lyckats få bihålsinflamation. Och det drog igång ordentligt söndagkväll. Det kändes som att jag hade fått mega stryk, fast bara på ena halvan av ansiktet. Plus att jag hade febran på det hela också. Så Mr. B kände sig inte på toppens toppar på söndagen, och utan att överdriva vart det värre. Så jag körde iväg med bror till Walmart och bad han springa in och köpa medecin. Och jag vill lova att medecinen man köper här utan att behöva recept är kunglig ! När det står "Maximum Strength" då är det fan Maximum strength. Inte att man blir mongo på skiten, utan att den verkligen hjälper, och den hjälper snabbt också. Så Milla, om du fortfarande har problem med dina bihålor, så hojta till så köper jag med lite av den här medecinen, för den va kung.

I villket fall, jag tryckte lite tabletter sen körde iväg grabbarna till stället dom ville dra och käka. Jag pallade inte följa med pga hur jag mådde. Så jag drog en snabb Drive-In, sen drog mig vidare mot mormor för lite "tycka-synd-om-mig terapi" villket inte va speciellt långvarigt, för nu skulle jag dra vidare för att plocka upp grabbarna igen. Men då mådde jag faktiskt mycket bättre, såpass bra att vi kunde pumpa fet musik i bilen, jämfört mot vad vi kunde göra innan jag proppa medecinen.

Mot kvällen/natten degar vi alla framför tvn. En efter en börjar noppa av mot sovrummen. Jag var 2a på den listan. Sen kom natten. Att få en bra natts sömn när man har feber är om att runka till när Milla och Lollo dansar och sjunger. I princip omöjligt. Man vaknar hela tiden, fryser, svettas, fryser , svettas fram och tillbaka hela tiden. Så klockan 0700 då man skulle upp och jobba var inte speciellt hypat vill jag lova. Vi vart ganska sena till jobbet. Jag mådde helt enkelt PISS. Men tillslut drar jag mig ur sängen, poppar lite piller, käkar en halv halva av en macka, sen går ner till bilen och antagligen ser ut som jag precis vaknat till liv från döden. Men när vi kommer fram så känner jag att medecinen börja kicka in. Jag känner mig bättre och bättre. Ett par timmar fram iaf, sen vare bara att poppa några till, så va man på gång igen. Nu känner jag mig faktiskt helt ok. Får dock se hur natten blir, men tror nog inte att jag har feber längre. Men jag kan lova att arbeta i feber, och idag som dessutom va de varmaste dagen dom haft i sommar, var HEMSKT. Tempen stog på 115F, villket motsvarar ca 46 grader. Undrar då hur varmt det faktiskt var i solen. Inte nog med det, utan vi jobbade också fram till nästan 20:00. Iofs skönare att jobba lite senare in på kvällen då det blir svalare, men att jobba så många timmar sliter ut en.

Men nu är man iaf hemma. Nyduschad och luktar godis igen. Så nu väntas nog bara sängen, eftersom vi måste upp lite tidigare imorrn för att hinna med massa saker på bygget. Samtidigt som det är jobbigt, och jag klagar hit och dit. Så är det faktiskt en hel del skoj också. Även också när man ser framsteg på bygget, att det faktiskt händer nått. Förhoppningsvis är vi klara med det mesta på lördag kväll. Så åker vi till Florida på söndag morgon. Om allt går som planerat dvs. Men det ska nog puzzla ihop sig rätt bra. Sen kör vi lite små saker sista veckan efter florida. Så det blir skönt.



Idag drog mormor ett skämt som jag tyckte va ganska kul iaf. Så jag tänkte jag skulle dela med mig av den, fast en översatt version. Here it comes.

Det var en man som hade en häst, men han kunde bara få den att galopera när man sa "Herre Gud". Så en dag när han va ute och red, så kom han fram till ett stup. Han red sakta fram till kanten av stupet, som var ofantligt stort. Och när han såg utsikten sade han "Oh Herre Gud".

Hehe, lite kul var den vell.

Nu ska jag nog dra mig mot sängas. Men ni alla får ha det bäst.


Tack för mig...



Denna blogg var sponsrad av: Min nyrakade P-Pung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0