Saturday !



Eller Lördag, som vi säger i sverige. Lördag har fått sitt namn efter vikingarnas tradition att bada; löga sig på denna dag - Lögardagen.

Vad har hänt på min Lögardag då ? Inte speciellt händelserik må jag säga. Eftersom jag var uppe och inte la mig förens tuppen gal, så sov jag bort större delen av förr och eftermiddagen. Jag vaknade inte förens 17-snåret. Min vakna tid inleddes med ett samtal med Andreas som satt på tåget med färd mot Örebro. Vi bestämde att vi kanske skulle dra ut en sväng imorgon (söndag) och göra örebro stad till en osäker stad.

Idag var ändå en rätt så speciell dag för min del. Även om det inte var jätte mycket aktiviteter. Jag fick nämligen ett mejl från en speciell person. Helt otippat måste jag säga. Tänk att ett ynkligt mejl kan göra en så lycklig. Men samtidigt så sätter det igång en hel del frågeställningar i min hjärna. Varför ? Varför NU ? Vad händer i fortsättningen ? Men jag är glad, riktigt glad. Detta är på något sätt en såndär önskan man igentligen inte vågat önska sig, för att man inte velat bli besviken och ledsen.

Detta kan bli bästa julen på många år känner jag. Och detta kom jag på häromdagen när min bror frågade vad jag önskade mig till jul. Jag sa att jag inte visste, men efter en natt fylld med filosofiska tankar, så kom jag på att jag redan har det jag skulle önskat mig till jul. Min helt urflippade familj, och mina underbara polare. Vad är man utan familj och vänner igentligen ? Man hakar upp sig för mycket på matriela ting när man får frågan om vad man önskar sig till jul. Om man tänker snäppet längre så kommer man på saker som igentligen är viktigare. Men visst är det kul att få matriela ting, jag är den sista som inte kan säga något imot det. Men ändå, tänk på det du HAR, istället för att tänka på det man INTE har. Men glöm heller inte hur sjukt kul det är med nya prylar !

Men vad hände ikväll då ?  Inte så mycket som det brukar på en lördagkväll för min del. Men det började med att Milla kom hit en och våldgästa min dator, säng och tv. Som tur va inte alla saker på en gång. Jag hoppas också att hon fick dåligt samvete när hon sett att JAG var tvungen att städa mitt rum, när hon hade lovat att göra det. Vilken typ altså. den där Milla. Efter att bränt ett par skivor med tung musik och kollat på när en psykopat göra pepparkakor av sin syster, så drog vi oss mot stadens gator för att träffa Loow och Sarah. Sen skulle vi vidare upp till Cob´s lya, där grabbarna satt och bersa till en skramlig AC/DC platta och spelade Xbox. Vi var dock inte kvar där så länge innan vi begav oss mot nya äventyr. Sarah och Loow drog sig mot haket Elvis för att trycka i sig varsin flottiga pizza, medans jag och Milla drog mot Statoil för att inhandla vaken-juice, för att sedan möta upp Sarah och Loow för att göra dom sällskap när dom åt. Jag kan säga att Sarah ibland säger bra mycket dumma saker. Det är nästan så att man skulle vilja att hon själv började blogga för att man själv skulle kunna förstå sig på henne, och försöka leva sig in i hennes skruvade värld.

När flickorna krubbat klart sin pizza bestämde jag och Milla för att kalla det en dag. Hemgång var altså på tapeten. Vad Sarah och Loow fick för sig att göra är gåta i sig.

Men nu sitter man här, försöker skriva en blogg samtidigt som man messar med Milla om att hon tycker att jag ska skriva något snällt i min blogg om henne. Hon påstår att jag aldrig har skrivit något snällt om henne. Vilket jag nästan är helt säker på att har gjort. Nångång måste jag ha gjort det. Men eftersom jag inte får ljuga eller låta min fantasi vandra iväg, så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Grejen är att hon skulle skriva något snällt om mig, om jag skrev något snällt om henne först. Så det jag skriver, sätter ju ribban på hur snällt hon skriver om mig sen. Men som sagt, man fick inte ljuga, vilket gör allting så mycket svårare.

Men vi gör ett försök... Milla är...

(30 min senare)

Attans det sket sig. Vi provar igen... Jag tycker att Milla...

(60min senare)

Ok ok ok, nu då, utan ljug eller ironi. Milla har ett jättefint tandkött...

Och jag kan redan nu se det retoriska inlägget hon kommer att skriva, som ska vara snällt. Men Milla, jag lovar att jag någongång ska komma på något bättre. Känns bara så klyschigt att skriva "Milla är så snäll". Och dessutom så tror jag inte att Milla inte skulle ta något på speciellt mycket allvar om jag skrev nått djupt och snällt. Hon skulle bara anklaga mig för ironi.

Nu har Milla fått FÖR mycket rampljus i min blogg. Kan lika gärna döpa om min blogg till "Bloggen om Milla" eller nått. Nu får det vara nog !

Back to me. Jag ska avsluta denna natt med en film hade jag tänkt. Blir nog att se på psykopaten som gör pepparkakor av sin syster. Kommer inte riktigt ihåg slutet av filmen. Men den är bra psykotisk. Men eftersom jag inte har någon fjärrkontroll till min DVD-spelare, så måste jag se filmen med Danska undertexter. Men kan vara nyttigt det med, eller nått.

Nu ska jag inte ta upp mer av din dyrbara tid. Jag säger tack och godnatt för mig.



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0