Måndagsbarn



Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg
Nu är det måndag snart
Och jag lever för ikväll
Sena nätter, tomma glas.
Femhundra skjuter upp problemet för ett tag, för stunden
Men jag tror att alla snart har fått nog av mig

Vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv ?
Situationen är så sjuk
Vad har du gjort ? För dig är det alltid helg
Och helgen måste ta slut

Det är fullt en lörda klockan 5.
Jag längtar alltid härifrån men aldrig hem.
Skulle, borde ta det sen, vad ska det bli av mig ?
Det finns dagar som idag av hopplösa mornar.
De e då jag vaknar som ett vrak
Å jag märker alla har fått nog av mig

Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg.
Det är måndag snart
Men jag lever för ikväll

Vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv ?
Situationen e så sjuk
Vad har du gjort, för dig är det alltid helg
Och helgen måste ta slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0