Fredag !



Det kan jag fetlova att det var, och på allra högsta nivå också !

Dagen smög på som ett nysmörjat kullager. Det hela började ärligt talat med en helt kass morgon. Inte alls så att jag vakna på fel sida, utan att jag vaknade alldeles för många gånger innan jag igentligen skulle upp. Eftersom idag va dagen för min avslutning i skolan, så hade dom vart snälla och gett oss sovmorgon till kl 10. Vilket var otroligt underbart, ja om man hade vart den som fått sova ut till en rimlig tid. Saken var att jag va uppe ganska sent in på morgonkvisten. Jag var ju tvungen att vara uppe och vänta tills 00:00 slaget då våran Banger Loow fyllde år. Plus att jag mitt i det hela kom på att jag var tvungen att tvätta kläder som jag skulle ha på avslutningen. Vilket också led till att jag var tvungen att vara vaken tills dom hade tvättats klart, för att kunna slänga in dom i torktummlaren.

Jag har en teori om min kassa morgon. Eller iaf varför den vart som den vart. Eftersom jag inte började förens 10, och jag skulle åka bil dit, så behövde jag inte gå upp förens 08:30 för att hinna med alla mina morgonsysslor. Men nu kommer jag till "kassheten". Mitt larm väcktes till liv 05:30, då jag går upp i vanliga fall. Så jag reser mig upp, går till datorn och stänger av larmet som jag alltid ställer på datorn. Då jag inser att jag faktiskt inte skulle gå upp då. Så jag ställer om larmet och traskar halvsovandes med ena ögat öppet tillbaka till sängen för att återgå till drömmarnas värld. Och nu återkommer vi till "kassheten" nummer två. Jag vaknar en timma senare av larmet, då är klockan altså 06:30. Inte heller denna tid var korrekt för min del att kliva upp. Så jag gör åter ett försök att ställa larmet rätt. Ungefär 30min senare öppnas min dörr av min mor som började prata med mig, och jag avslutade samtalet med att jag skulle upp 07:30. Jag undrar då hur jag tänkte igentligen, borde jag inte lärt mig av redan två stycken helt felväckningar att jag skulle upp 08:30. Precis som du nu tänker, jag blir väckt igen 07:30. Denna gång inte alls lika glad av att jag var vaken vid fel tidpunkt. Plus att det var svårare att somna om nu också. Eftersom jag är ganska inställt på att gå upp 05:30, så var min kropp ganska vaken, men JAG ville sova. Tillslut lyckas klockan ticka fram till 08:30. Och jag kan nu gå upp utan att känna skam.

Så ni kanske fattar varför det var en kass morgon. Inte kommit i säng förens 03 snåret, och sen allt detta på det hela. Ja, inte världens mest uppskattade morgon. Men tanken att det var sista dagen, sen jullov höll mitt humör uppe.

Vi alla gör oss ordning och bereder oss för avfärd mot skolan. Själva avslutning var helt ok. Lite sång, dans och självklart det klyschiga talet från rektorn. Som avslutning på det hela bjöds det på ett extravagant julbord. Som ni själv kanske har läst innan, så är jag inte speciellt förtjust i julbord. Men jag tycker ändå att dom lyckades riktigt bra iaf. Mamma är ett bevis på detta, då hon gick och fyllde på sin tallrik säkert 3 gånger. Själv så drog jag mig mest mot en utav efterrätterna. Vilket bestog av bland den godaste chokladpudding jag någonsin ätit. Den lixom masserade hela munnen med sina goda smak.

Nu hade jag också återhämtat mig efter kassheten. Och det var tid att åka hemåt. Men innan hemgång skulle vi stanna i stan för att inhandla julklappar till mormor i USA, för att sedan stanna vid posten för att slicka frimärken och vinka dom hejdå mot landets alla gränser.

Nu var man äntligen hemma. Trött var jag, mycket mycket trött, och det enda jag hade i mina tankar, vara att få lägga sig och sova en sväng innan man skulle hem till Lollo för att fira henne på hennes födelsedag. Jag lyckades somna till någon minut innan jag väcktes av ljudet till filmen Ice Age 2, som jag satt på för att somna in till. Jag lyckades aldrig somna om, utan vart bara att ligga och vrida på sig tills jag tillslut gav upp och ryckte upp mig själv i nacken och slet mig mot datorn för att allmänbilda mig i dagens i-landsproblem.

Inte många timmar senare var det dax för avgång mot Lollo. Vi som deltagade hos Lollo var Jag, Lollo, Milla, Dannie, Sarah och Jove.

När vi väl var hos Lollo så bjöds det på ett antal väldigt goda tårtor och självfallet julmust som dryck. Iaf för min del som hade bestämt mig för att vara nykter. Jag måste säga att jag älskar Lollo´s kalas. ( Får man säga kalas när någon fyller 21 ?) Vi pratar alltid gammla minnen, om kalasen innan, folk från förr, saker man gjort eller saker man inte borde ha gjort. Vi alla har så mycket roliga minnen att skratta åt. Alltid lika kul enligt min mening.



Efter många skratt och idioti var det dax för utgång. Födelsedagsbarnet hade bestämt att vi skulle till Björnstugan. Vilket var ett superbt val. Väl på plats möter vi också upp Sofie och hennes liga. Vi alla på bästa tänkbara humör. Kvällen var lysande. Jag och Sarah fick oss många goda skratt åt "Brudarna Okontroll". Vilket bestog av ett par okända tjejer som dansade helt okontrollerat. Dom slängde med kroppen som att dom blivit duschade i något frätande medel och sparkade med benen som att dom hade bajsat på sig och försökte skaka ut det ur byxbenet. Ja, mycket underhållande var det att titta på.

Klockan närmade sig nu 02 snåret, och det var krogstängning och tid för att bege sig mot bilen. Men med en mellanlandning utanför diverse snabbmats restauranger i centrala örebro, för att snoka runt lite. En kort stund senare bar det iväg mot hemmets trygga väggar.

Nu sitter man här, nästan 2 timmar senare och skriver dom snart sista raderna i bloggen till en skön melodi av Veronica Maggio. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle säga det här, men Maggio gör riktigt skön musik. Och denna låt jag nu lyssnar på, "Ballad Om Vintern" är riktigt avkopplande att sitta och knappa sig iväg mot vintermorgonens kalla tidiga timmar.

Nu har jag skrivit så många rader, att tillochmed jag känner att du börjar fundera på när detta ska ta slut. Men jag ska glädja dig med att detta inlägg strax har nått sitt slut. Min hjärna har nu växlat över till hibernate och fingrarna nästan slagit knut på varandra. Så jag säger tack och godnatt för mig. Vi syns i drömmarnas värld, om DU har tur.


Åter igen, GRATTIS LOLLO !!! Hoppas du hade en trevlig kväll med oss Downisar.


Ska inte säga något till någon
Jag vet, det är vår hemlighet
Vi finns bara någonstans mellan dröm och verklighet
Där finns vår hemlighet
...


Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0