Hon är min vän forts



Hon är min vän nu, men jag har alltid hoppats på mer. Hoppet är kvar, för det verkar kunna bli verklighet. Värmen den är kvar, och hettan den har bara stigit. Nu kokar jag som lava för det berget jag bestigit. Men, varenda dag tänker jag och tappar mod. Men jag vet inte, vet inte själv hur det blir, inte sista gången jag gör något självdestruktivt. Skrev denna texten, för typ ett halvår sen, då handlade den om att du inte ville va mer än min vän. Men nu den andra gången så måste jag skriva om den och skriver den nya texten liggandes i din säng. Är det ödets ironi? Jag var nog den ända som faktist trodde att det skulle bli vi. Men ingen av oss vet hur det kommer bli sen. Nu är hon min vän, tills jag får skriva om den igen.

Hon är min vän och jag kan luta huvudet mot hennes axel. Förut, men nu finns hon inte ens som en tanke. I ärlighetens namn, skulle kärleken varit sann, hade jag nog agerat för längesen. Men nu har jag slutat drömma, det är bara sjuka drömmar. Om någon som man vet inte lever upp till allt man velat, när man velat, en dröm, på samma nivå som räkna sedlar. Men drömmar kan förändras, många drömmar ändras. För dem som uppenbarligen inte kan glömma känslan av att ha sett dig gråta, att ha sett dig sårad. Finns tre skäl som blev droppen. Nummer1 - Du och din familj har en fin gemenskap, men om minnesluckor o pengar är nått man alltid kan få mer av. Två - Två år yngre men redan så mycket mer än jag nånsin kommer bli, om jag nånsin kommer dit. Tre - Du är för bra vän, är min ända vän. Även om jag inte tänker flyktit börja lämna den tanken för en stund, andas lugnt. För stå på andra sidan spektrummet och det är tugnt för det var tugnt, så det kändes just då. Men ingenting kan undgå faktumet jag insett och jag ger dig fingret och lycka i framtiden. Jag står med spliffen sjuttat med hasch i den.


Hon har miljoner av drömmar som hon sparat en och en. Hon kan gömma sig i en värld, vara svår att nå. Men jag vet att hon finns nära ändå. Hon är ingen spegelbild av mig, men hon är min vän. Hon lägger sitt huvud i mitt knä, och vi somnar där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0