Rehab !



Seriöst, jag borde sitta på rehab för mitt abstrakta beroende. Men, för att lätta trycket från mitt bröst så tänker jag; Det finns dom som är värre. Vad är då mitt beroende ? Jo, skamligt men sant så är det ett spel. Inte vilket spel som helst, utan Modern Warfare. Jag är så fast. Det är ju så sjukt kul, så hur ska jag kunna slita mig ? Och varför skulle jag ens vilja det ? Jag kollade mina stats, och det står att jag bara har spelat 6 timmar. Alltså, 6 timmar aktivt spelande totalt. Så, änsålänge är det inte farligt. Vad jag anser i alla fall.

Nå, jag har inte bara spelat. Jag har faktiskt hunnit med en hel del annat också. Eller, en hel del va väl att ta i, men annat i alla fall. Jag fick nämligen ett samtal från en släkting i Tisdags, han behövde hjälp på ett byggjobb i Nora. Självfallet hakade jag på direkt, jobb är ju lika med pengar. Vi mjukstartade med ett 6-timmars pass den dagen. Onsdagen vart dock en aning längre. Vi satte igång runt 10:30 och slet som djur fram tills 04:00 tiden. Ett långt och hårt pass på dryga 18 timmar. Jag rekomenderar starkt att inte anta ett jobb som innebär mestadels arbete på knäna, om du inte är kvinna dvs. Men 18 timmar blir nog lite väl mycket för en såkallad glädjeflicka också.

Men det va fruktansvärt skönt att få det värsta överstökat. Jag va där ett par timmar idag också. Jag kommer nog spendera min Fredagskväll på bygget också. Men eftersom det är på en pizzeria vi jobbar, så får vi självfallet gratis käk och dricka. Matlåda är ju så 90-tal.

Men jobba och spelat spel är faktiskt inte det enda jag har gjort. Jag har även ägnat lite tid åt det som man nu för dagarna kallar flickvän. Jo, hon måste ju också få lite uppmärksamhet. Nu menar jag inte i negativ betoning. Som att det skulle vara jobbigt eller nått. Men helt ärligt, på dom 6 timmarna jag har spelat mitt nya spel, så har jag sprungit omkring i massa olika länder, skjutit med ett 10-tal vapen, kastat granater och hunnit med att skjuta ner en helikopter. Dessutom har jag lyckats döda 400 fiender. Vad ska man göra för att uppnå samma grad av äventyr i verkligheten på 6 timmar ? Hoppas hon inte ställer mig mot väggen med den klassiska; Du får välja mig eller spelet. För då lär jag behöva betänketid.

Jag känner att jag borde förflytta mig från denna stol. Men jag vet inte riktigt när man ska dra gränsen för att ha suttit för länge framför datorn. Är det när det börjar göra ont i ryggen eller i stjärten ? Eftersom jag är datanörd och dessutom farligt beroende av mitt nya spel, så sätter jag gränsen på rygg och stjärt. Fast detta gäller endast efter ett antal timmar med knaprande av smärtstillande substanser, minst.

Nu ska jag nog offra min stol för att bege mig mot sängen. En ny dag imorgon, nya tider nya strider som en vis man en gång sade.

Spelar du inte online på Modern Warfare, så kan jag inte lova att vi syns. Till alla er andra, vi syns i krutröken.



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0