De va de !



Och så var han äntligen hemma, min bror så att säga.

Det vart inte mycket sömn inatt, eftersom vi skulle åka runt 04 snåret för att hämta brorsan på Arlanda.

Jag gjorde ett stort misstag med att ta med skivan som jag lovade min mamma att jag skulle bränna till henne. Nämligen en Tina Turner platta. Min mamma och min styvfar var nämligen på Tina Turner konserten. Så dom är helt hajpade efter den. Hon fick plattan och inte en sekund sent åkte den rakt in i cd-spelaren i bilen. Dom snålade heller inte med volymen.

Men jag hade tänkt ett steg före innan jag tog med plattan. Jag tog ju givetvis med min egna mp3-spelare för att slippa höra musiken dom så hårt pumpadei de stackars små högtalarna i bilen.

Mitt lyssnande vart dock inte långvarigt. Jag slocknade rätt så fort. Rätt var det var så var vi strax utanför flygplatsen. Men än hade dom inte tröttnat på musiken. Den pumpades friskt även när jag vaknade.

Tycker dock synd om min syster som fick stå ut med musiken. Men jag lärde henne en läxa. Jag frågade henne om hon tyckte om musiken som mamma spelade i bilen. Svaret vart givetvis ett nej då hon förhåller sig till Idol liknande låtar. Men det hör väl till hennes ålder. Vad mer kan man förvänta sig av någon som är ynka 8 år licksom. Efter att hon svarade att hon inte alls tyckte om musiken mamma spelade, så sa jag. - Det är just därför man ska ha med sig en sånhär. Och pekade på min Mp3-spelare. Hon tittade på mig med en konstig blick. Men hon förstog rätt så snart att hennes retsticka till bror också kan komma med ett par handy tips ibland.

Väl inne på terminal 5 där man möter upp dem som ankommer så tog det sin lilla tid. Men tillslut hoppade min bror fram genom dörrarna. En tillsynes ganska trött bror.

Inte långt efter att vi hade lämnat flygplatsen så vart det ett stopp på McDonalds. Detta hade min bror nämligen saknat när han hade vart i Vietnamn. Att leva på wook och ris i 2 månader gör en väl lite sugen på onyttig mat. Det var ju ganska tidigt, så det vart Donkans frukost.

Brorsan fick sitta och svara på alla frågor min mamma vart så nyfiken på under tiden han vart bortrest. Även på hemresan lyckades jag somna till ett par minuter. Denna gång slapp jag en skrikandes Tina Turner som vaggade mig till sömns.

Väl hemma var det dax för bror att packa upp väskan. Han hade med sig en hel del roliga saker. Inte minst en flaska med Snake Wine. Som ni ser det på bilden är det whiskey med en kobra och en annan orm i flaskan. Hur fränt är inte det licksom. Det blir spännande att smutta på den.

Han köpte även med sig ett par schyssta skor till mig. Det var även en hel del annat som han tog med sig hem. Men vi låter det vara osagt. Men för att inte förvirra någon, så nej, han tog inte med sig någon fru hem. Tack och lov. Vad skulle mamma sysselsätta sig med då licksom ?

Brorsan satt och visa massvis med bilder från resan. Jag kunde aldrig ana att Vietnamn va så vackert. Helt otroligt. Jag ska dit. Brorsan trivdes bra där också. Så han får guida mig när vi åker dit. För dit ska jag, detta är bestämt !

Framåt eftermiddagen började grabbarna rulla hem till oss. Från en början så var det jag, brorsan, Pontus, Collin och My. Vi drog fram köttet jag så duktigt marinerade igår och satte igång grillen. Köttet smakade för bra. Riktigt underbart med grillat. Vi kompade köttet med potatissallad och potatisgratäng. Riktigt gott ! Sen var det bara att bänka sig framför TV´n då det nalkades Hockey-VM. Sverige - Tjeckien stog på tur för att slåss om kvartsfinalen. En riktigt bra match i slutändan. Sverige vann såklart. Men imorgon blir det hårdare motstånd. Vi möter nämligen Kanada. Den matchen kommer att bli hård. Men vi kan inte mer än att hoppas.




Hits From The Bong



Nu är jag mätt och glad att Sverige vann. Så nu är det bara att gotta sig resten av natten. Jag hade tänkt en lång och varm dusch sen parkera arslet i soffan framför TV´n till någon schysst film.


You Leave Me No Where To Go
Give In, Forget The Past
Be Strong When Things Fall Apart
Honest This Breaks My Heart


I Think It´s Time For Me To Leave
I´ll Run Away


Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0