Då var det dax !

Brorsan försöker sig på akrobatiska övningar


Om bara några timmar bär det av mor Arlanda för att hämta min käre bror.

Han har haft ett otroligt bra flyt. Eller inte.

Han skulle nämligen komma hem i måndags, men så vart det inte.

Det började med att han missade flyget och i samma veva skulle han ta ut pengar vid en automat. Han tar pengarna, vänder sig om för att prata med en taxichafför en kort stund, sen vänder sig om mot automaten igen för att ta sitt kort. Men då är kortet borta. Någon ha altså snott han kort under dom korta sekunderna som han vände sig om.

Men han tänkte att det är inte för illa, för han har ju ett till bankomatkort. Men grejen är den, att det kortet bara funkar i USA och sverige pga säkerhetsskäl. För att inte någon ska kunna sno det och använda utomlands och så. Vilket betyder att min bror inte kan ta ut pengar för att betala kostnaden för att boka om biljetten. För att toppa av det hela så blev han genomförkyld också.

Allt detta hände under en dag. Men det slutade inte där.

Han lyckades få ihop pengar för att kunna betala avgiften för att boka om biljetten. Exakt hur, låter jag vara osagt. ( Lite What happens in Vegas stays in Vegas stuk ) Denna gång är han på flygplatsen i korrekt tid för att inte missa det. Men vad händer ? Jo, först får han information om att flyget kommer att bli försenat. Okej, det kan man ju leva med. Men, vid senare information får han reda på att flyget blir helt inställt. Detta pga maskinellt fel på flygplanet.

Så, nu får han vänta ytterligare för att få reda på när han får komma därifrån. Tillslut får han reda på att han får flyga ut på onsdag. Vilket betyder att han landar i Sverige på Torsdagen. Han skulle egentligen flyga ut från Vietnamn på Söndagen och vara hemma på Måndagen.

Men nu äntligen, så ska han vara på väg hem. Bara en vecka senare än planerat. Efter allt detta så tror jag inte på att han är i Sverige förens jag ser honom på Arlanda idag.

Så det har varit ett par hektiska dagar måste jag nog säga. Förhoppningsvis är det över nu.


Nu måste jag fortsätta greja med mitt.




Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0