Back Track



Hello you !


Jag har känt ett tag nu att det skulle vara dax att slänga in ett inlägg i bloggen för att uppdatera världen vad som händer i min lilla värld.

Men, nu har det inte blivit så på den senaste tiden. Som den upptagna affärsmannen jag nu är, så har jag haft lite annat för mig. Nu säger jag inte att jag har totaldissat bloggen, men mer att den har inte riktigt blivit rankad till en utav dom top 5 sakerna jag måste ha utfört dom senaste dagarna.

Som vi alla vet, så går livet lite som en bergochdalbana. I och med detta så medför det att vissa saker blir mindre prioiterade än andra.

Nu tycker jag att jag lyckades med en rätt så bra ursäkt för att inte ha bloggat på ett par dagar. Är den duglig ?


Så, vad har jag gjort som är så himmla mycket viktigare än att blogga om mitt fasansfullt roliga liv ?

Det har hänt en hel del faktiskt. Men veckan började med att ta en tripp till Göteborg. En utav mina avsikter för att åka dit, var för att snacka lite jobb som jag vart erbjuden. Jag har nämligen bestämt mig för att lägga skolan på hyllan ett tag och istället dra in lite pengar. Typ I´m Rich Bitch nivå.

Efter att ha hängt i Göteborg och även Borås en dag så var det dax att bege sig hemåt efter ett par dagars semester från våran underbara stad Örebro.

Det hände en ganska så rolig grej i början av förra veckan här hemma. Hanna var nämligen här, hon hade också med sig sin hund Britt. Min syster är nog kär i hunden, vilket resultera att hon ville ta hand om henne, typ hela dagen. Min mor och min syster valde också att skämma bort Britt lite med att köpa hundgodis. Men för att komma till det roliga, så satt jag och Hanna i soffan och snackade lite skit. Stefan kommer in genom dörren efter att jobbat kvällsskift. När han hade tagit av sig skor och jacka, så går han vidare in mot köket. Jag hör honom säga: Ooh, är resten till mig med en ganska glad och lycklig ton.

Jag trodde först att han syftade på maten mamma hade lagat tidigare. Så jag vräker ur mig att jag ska ha lite också. En kort stund senare så hör jag hur Stefan spottar och fräser. Jag hör hur han sätter på kranen och sköljer munnen.

Då slog tanken mig. HUNDGODISET ! påsen låg nämligen framme på bordet. Stefan trodde att det var marknadsgodis eller dylikt. Men han fick sig en ordentlig chock när han insåg att det faktiskt var hundgodis. Jag skrattade så jag nästan grät. Men så går det när man är gluffsig och bara vräker i sig vad som helst utan att se sig för.



Stefan har fått höra många peak:ar och kommentarer efter detta. Jag tänkte passa på att köpa nått fint hundben eller någon hundleksak till honom när jag var i Göteborg, men jag hittade inget som skulle passa honom direkt.



Hur har jag fördrivit denna vackra fredag då ?

Eftersom jag kom hem till Örebro sent igårkväll, och la mig ännu senare. Så valde jag att sova så länge jag bara kunde idag, vilket inte fick vara längre än till 13:00. Som vanligt på fredagar var det dax för att jobba. Så jag slet mig upp för att rulla vidare mot staden, och sedan vidare mot Gustavsvik där jag skulle spendera dom näst kommande timmarna. Det gick inte lång tid innan jag va helt slut i kroppen. Efter bra många timmars självstympad badning, så bestämde vi oss för att ge upp. Vid detta skede så var mitt huvud fyllt av klorbaserad vatten. Jag kände mig som en misshandlat vattenmelon.

Sen var det bara att stressa hem för att göra sig ordning. Milla och jag bestämde att vi skulle ägna fredagen åt att svulla och kika film. Vilket vi gjorde också. Efter en ganska obekväm vistelse på Statoil så bar det mot mig där vi såg From Within. Det jag hade läst om filmen va bara bra kritik. Men det jag tyckte om filmen var helt enkelt att den va skitdålig. Jag har ju sett sämre. Men hypen va så hög eftersom jag hade läst så mycket bra om den. Men den får bara 2 hundgodisar av fem möjliga.

Jag känner att min kropp börjar säga emot att vara vaken. Jag tror nog att jag ska börja vingla mig bort mot sängen där det ska myspysas. Men först måste jag bara dela med mig lite bilder jag hade tänkt visa er alla för en stund sen, men vilket inte har blivit av.



Min tungt egen designade t-shirt




Detta är min flaska med listerine. Jag ville vara helt säker på att ingen annan än jag skulle dricka ur den. Så jag kom på den kloka idén att göra detta. Jag tror den är avskräckande nog för att ingen ska dricka ur den. Ett bra sätt att hålla sin listerine för sig själv i ett badrum där andra än bara en själv vistas.

Nackdelen med detta var dock att min syster på 8 år sprang runt och sa: "- Rör ej jag har herpes"
Visst, kanske ett bra sätt att hålla henne borta från killarna i ung ålder, men vad hennes lärare tycker om det hela är en annan femma.





Det kommer dagar i ditt liv då du inte pallar nått, då du bara vill försvinna bara flyga och falla bort. Jag vet hur du känner, jag har vart där du är. Bit ihop, för allting löser sig snart ska du se !


Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0