Tisdag, 15e juli

Lite kul på jobbet måste man ha - Åker lite bakhjul med traktorn



Tisdag tisdag tisdag...

Det var den dagen. Ganska seg dag må jag säga.

På byggfronten vart det inte mycket gjort idag. Men det va inget vi kunde göra något åt just då. Ni som läst bloggen tidigare vet att vi håller på att lägga upp stockar på 8m. Villket är en stor viktmassa och väldigt otympligt. Vi har lyckats få upp ett par stockar på första våningen, villket är ca 5m. Men sen ska vi upp med dom där 8m stockarna på 7m.  Villket kommer skulle bli ett problem, som vi nu har löst. Det tog alldeles för lång tid att få upp dom där stockarna, vi blir sena i våran tidsplanering. Så vi bestämde idag att vi skulle ta till med hårdhandskarna. Så vi drog iväg och hyrde en lyftkran som vi ska lyfta upp stockarna med. Lyftkranen kommer tidigt imorrn bitti, sen har vi den en vecka fram. Så det kommer bli ett väldigt intensivt arbetande den kommande veckan. Men det kommer nog samtidigt bli roligt. När stockarna är på plats så kommer vi kunna börja lägga golvet på andra våningen, så man får se lite framsteg, att det syns att man har gjort nått. Så man blir lite mer motiverad. Som nu, har vi stått i 2 dagar och kämpat, ända skillnaden är ett par stockar som lagts upp. Mycket arbete men syns destomindre.

Eftersom vi ska få våran lyftkran imorrn så röjde vi allt skit runt bygget. Plankor och annat dyll. Vi fick reda på att om det skulle bli punktering på nån utav däcken på kranen vi ska hyra, så kostar det $2000 per däck. Det är rätt mycket pengar. Så vi röjde lite plankor som hade spik i sig osv.





Efter vi avslutat vårat arbete på bygget drog vi oss hemåt för att fräcsha till oss lite. Man svettas bra mycket i 45 graders värme. Villket leder till att man faktiskt luktar mindre gott imellanåt. När vi alla pojkar väl kommit ur duschen, så bestämde vi oss för att dra till Walmart för att skriva ut lite bilder som vi skulle ta med till tattuerings studion. Så vi rullade vidare dit, snackade lite med dom. Och skulle återkomma lite senare på kvällen. Så vi bestämde att vi skulle dra o kika lite kläder o cruisa lite. Efter nån timme igen så drar vi mot tatt studion för att snacka lite till. Där vi alla kom bra överens om saker och ting.

När vi hade vart på alla våra äventyr så kände vi att vi alla hade lite kurder i magen. Så vi drog oss mot Arby´s för att få i oss lite krubb. Va dock inte det godaste jag hade ätit, men det va mat iaf. Som vanligt när vi grabbar sitter o käkar så hamnar vi alltid i så konstiga diskusioner. Och eftersom Collin är syndabocken för den som ska bli retad hela tiden, så reta vi honom för alla han gjort på smällen. Hans fina svar till det var: "-Men jag tänker inte så mycket, jag knullar bara" Bra svarat collin, Bra ! Självklart skulle jag också få stå för mina synder rätt så snart, och det fick jag göra. Jag hade vart så smart att jag hade lagt bilnycklarna på matbrickan, och den tankspridda jag går såklart mot där man slänger skräpet och ställer brickan, och slänger ner allt skit i soptunnan... inkl mina bilnycklar. Starkt jobbat jag ! Så jag fick lägga svansen mellan benen lite halvskrattande och förklara för personalen som jobbade där att mina bilnycklar låg i soptunnan. Förvånadsvärt så titta dom på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Men jag... eller, collin fiskade upp dom tillslut. Så jag gjorde rent dom under tappkranen där man tar sin dricka.

Nu va vi mätta och belåtna, så nu återstår det bara att lägga sig i sängen och längta till morgondagens slaveri. "Yippi". Grabbarna ligger o kikar på nån gay film, jag dissar nog rullen och slänger mig till kojs. Föresten, om det är nån som vet om det är mindre bra att collin´s bajs är svart, så säg gärna till.


 Vi insåg idag oxo att vårat kylskåp innehåller mindre nyttiga saker...





Ha de bäst people !

Tack för mig...



Denna blogg var sponsrad av: Tjocka bruden som hoppade i poolen med alla kläder på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0