För dött !



Jo, jag vet. Jag har vart tvärkass på att blogga. Men kan man verkligen bli klandrad när det har varit så grymt bra väder. Och dessutom tog jag en sväng till Göteborg vilket gjorde mig internet-lös. Och inte bara det, jag lyckadades också ha sönder min mobil. Så ett tag där var jag helt utom räckhåll för mänsklig kontakt. Fast riktigt så illa var det nog inte.

Jag tog en sväng med crossen ner till sjön idag. På parkeringen stod det en bil från Tekniska förvaltningen i Örebro. Nyfiken som jag är, så gick jag mot dom äldre damerna som stog på bryggan och grejade. Jag snappade upp rätt så fort att dom tog prover på vattnet. Men för att vara helt säker så frågade jag. Och mycket riktigt så var det så. Dom sa också att det va varmare i vattnet än var det var i luften. Det va 17 grader i vattnet och 16 i luften. Men för min del så ska det vara bra mycket varmare i både luften och i vattnet för att jag ska tänka tanken att doppa mina fossingar.

För övrigt har dagen bestått av en härlig kombination av relax och smågöra. Jag tog mig orken och gjorde rent våran grill, vilket kändes bra. Jag har även förstört miljön en gnutta med att hälla på gift i springorna mellan våra plattor. Det växer nämligen ogräs därimellan. Så nu efter att tagit bort ogräset och hällt på giftet, så hoppas vi att det ska ta en stund innan det växer upp igen.

Annars ägnas tiden åt en mycket energisk hund, nämligen Britt. Men det är bara bra, jag får ju också motion.

Man kanske skulle göra en bonus på sina vuxenpoäng och ordna till lite mat. Låter som en plan !



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0