Skrivtorka och Gissa bajset



Jag har en väldigt konstig känsla. Jag är rejält sugen på att blogga om något kul. Men jag har en bloggtorka som är torrare än killens hårbotten i Head & Shoulders reklamen.

Så jag antar att jag får sitta och freestyle´a. Det kanske vore något; Freestyle i bloggande. Ja, varför inte ?

Så, vad har hänt idag. Inte allt för mycket spännande. Men framåt kvällen fick jag dambesök vilket bestog av Milla och Loow. Jag och Milla hade bestämt igår att titta på den nya Wallander filmen. Jag var också snäll och självfallet fråga om Loow ville joina oss. Men icke, hon ville inte se film med oss. Wallander är visst inte en tillräckligt bra film för Lollo. Nej, utan det ska vara Ice Age, Space Chimps eller Bolt. Ja ni vet, dom där lite mer intelligensfyllda filmerna där man hela tiden måste tänka. Men det är ju trotts allt Lollo vi talar om, hon är ju lite bättre än oss andra.

I vilket fall så kom Lollo med hit fast vi skulle kolla på Wallander. Bra shockad vart jag. Men jag förstog senare att hon hade en baktanke med det hela. Hon tittade nämligen inte på filmen med oss, utan hon satt vid min dator istället och rotade genom mina bilder. Men hennes plan slutade inte där. Hon skulle också hitta en bild på mig i ett inte allt för logiskt stadium. Hennes plan var genialisk. Men den slutade inte där heller. Självfallet var hon tvungen att publicera den på en onämd sida.

Jag skulle ha förstått detta från första början. Men nu är det tummavtryck som gäller för att ha åtkomst till min dator hädanefter. För Lollo´s del så blir det tvångströja och övervakare i fortsättningen när hon sätter sin fot hos mig. Jag kan inte tåla att bli kompromissad igen.

I vilket fall så såg jag och Milla Wallander filmen. Men jag måste säga att jag inte alls kände samma intresse för filmen som dom tidigare Wallander filmerna. Anledningen till detta är att filmen hade engelskt tal. Jaa, du läste rätt. Våran älskade svenska filmserie Wallander var på engelska. Bara en massa brittiska skådisar och inte en enda svensk mening i hela filmen. Förutom när dom skulle uttala dom svenska städerna, vilket lät helt åt skogen och chansen att faktiskt kunna förstå vad dom sa skulle vara helt omöjlig om det inte var för den svenska texten.

Men nu ska jag inte kasta allt för mycket smuts på filmen. För övrigt så var det en helt okej story och skådisarna gjorde ett schysst jobb. Men ändå, håll Wallander svenskt, snälla. Vi kan ju dubba till engelska istället om nu britterna måste se filmen.

Efter att vi hade sett filmen och Lollo hade exponerat mina sexuella luster till resten av världen, så satt vi mest och snackade skit om alla. Eller egentligen mest om Lollo. Till slut så orkade jag inte med deras skitsnack, så jag skickade hem dem små liven.

Jag har sjukt mycket spratt i benen känner jag. Att dra ut och springa tills mina ben domnar och min hals är torr som öknen kanske skulle bota min sprattsjuka. Men det känns rätt så misslyckat att dra sig ut för att springa nu när klockan är strax över 03 på natten.

Så jag valde istället för att surfa runt lite, läsa lite bloggar och även lite nyheter så man hänger med vad som händer i denna fina,underbara och trygga värld bestånde av krig och svält. I radernas hetta så snubblade mina ögon av en rubrik som bestog av "79 årig Örebroare har skulder på 29 miljoner". Jag fortsatte läsa, och vidare i artikeln har dom listat den mest skuldsatta snubben i Halland. Han har en skuld på över 600 miljoner kronor. Då började jag fundera. Hur har snubben lyckats med detta ? Har han köpt en helikopter med tilkommande landplatta på kredit ? 600 MILJONER ! Jobbigt och få det beskedet på posten. Får ett brev från kronofogden där det står att man har en skuld på 600 mille. Man lär ge ifrån sig ett litet "oops" eller åtminstonde börja undra hur mycket man egentligen drack för på krogen natten innan.

För övrigt så verkar även NA (Nerikes Allehanda) ha nyhetstorka då dom skriver en artikel om att ett lodjur har dödat ett rådjur. Jag vet inte vad ni tycker, men är det inte dax att ta itu med dagens samhällsproblem vi har med rådjursätande lodjur. Att dom totalt okänsliga varelserna inte bara kan livnära sig på spenat kanske ibland någon laxpasta, men där går gränsen. Det är en hemsk värld vi lever i och jag tänker göra något åt det. Folket, vi startar en grupp på facebook; Vi som hatar rådjursätande lodjur.

Jag måste också berätta min nya upptäckt jag har gjort idag. Jag surfade nämligen in på SVT´s hemsida. Efter ett par klickande hit och dit, så hittar jag ett spel som bara jag var tvungen att testa. Mitt tvång var grundat på spelets namn. Spelet hetter nämligen "Gissa Bajset". Sjukt roligt. Men roligare vart det. Man har en scen framför sig. Plötsligt blir visionen för scenen skymd av två grenar. Man hör då hur det kraffsas och springs på den där scenen, därefter hör man hur någon lägger av en skön prutt. Grenarna försvinner och man kan åter se scenen igen. Där står nu tre olika djur, och framför djuren, på någon tallriksliknande sak, så ligger det nått som ska föreställa bajs. Nu kommer poängen i spelet. Du ska alltså gissa vilket utav dom här tre djuren som kunde ha bajsat just det bajset. Allt blir så mycket roligare också när man hör den kvinnliga rösten säga "Vilket djur tror du bajsade det här ?" eller med väldigt mystisk och frågsam ton "Vem var det som bajsade ?". Helt otroligt kul. Spelet heter altså "Gissa Bajset". Jag ber er att prova det, ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar! Spelet hittar ni HÄR. Klicka in på ramen där det står "Häng med in till skogen" väl inne där så kan ni inte missa bajskorven som man klickar på för att komma vidare till spelet.

Jag funderar på att köra softmode i soffan framför en schysst rulle. Men vad för rulle har jag inte bestämt ännu. Just filmen kanske inte är det viktigaste i detta läge. Utan mer hur man faktiskt ser på filmen. Man ska ligga i bara kallsonger, strumpor som halvt hänger kvar på fötterna, ett linne som är lagom skrynkligt efter att suttit framför datorn större delen av kvällen och till sist en fint och omsorgsfullt kramad snus som senare mot natten befinner sig i hela munnen. Ja, jag vet, det låter lite äckligt. Men den här stilen är typ som att bajsa. Skönt men osexigt. Men jag känner inge större sexighetskrav på mig när jag ska ligga och kolla på en halvbra film mitt i natten.

Nu är det dax gott folk. Jag fick ihop ett par rader tillslut i alla fall.



Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: ` iѕαвeℓℓα - bloggkritik när den är som bäst

sv: ah, fronda är bäst!

2009-03-19 @ 10:40:38
URL: http://Http://szerafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0