Wiho !



Nytt år och nya äventyr ! Detta år blir spännande. Jag är totalt öppen för det mesta. Enda som ska vara enligt planering är skolan. Men annars så kommer jag bara leva dag för dag. Sen ska jag väll bestäma om jag ska med till USA i sommar eller inte. Men tror faktiskt jag är mer sugen på att stanna i Sverige och jobba lite här. Och dessutom ha sjukt vilda fester här som min mamma kommer att frukta.

Hur firade vi nyår då ? Jo, det vart en riktigt lyckad nyår. Sjukt kul faktiskt. Vi började hos Dannie utan någon typ av planering vart vi skulle ta vägen. Vi hade endel alternativ. Men det ramlade in folk hela tiden hos Dannie, så vi behövde inte röra oss någonstans. Alla kom dit istället. Strax innan 12-slaget så drog vi hela stora gänget upp på stan för att kika på fyrverkerierna vid slottet. Som vanligt var det kaotiskt mycket folk. Men man träffar alltid massa roliga och gammla vänner.

Efter våra bravader på stan bestämde vi oss för att festa vidare hos Dannie. Så vi drog hela gänget dit och festa loss som bara den. Sjukt kul måste jag säga. Lite värre dock när ett par av oss skulle klämma ner oss i Dannie´s säng. 5 Pers i sängen som låg som ett gäng sardiner. Men dumt att klaga lixom, va ju tungt mys !

Efter att lagt sig långt in på morgonen så va vi riktigt trötta. Vi vaknade långt in på eftermiddagen. Men vi låg kvar i sängen en lång stund efter det. Ingen hade mer energi än till att småslå varandra i sängen. Sen bestämde vi oss för att faktiskt göra nån typ av nytta utav första dagen av detta år. Så vi åkte och fetta i oss en flottig pizza. Den satt perfekt måste jag säga.

Resten av kvällen / natten har bestått av att kolla på Saw 4 hos mig med Dannie och Hanna. Men jag vart lite sömnig en bit in i filmen. Så jag råka somna till en snabbis. Men nu är jag pigg och glad. Ska strax springa in till brorsan och kika lite serier med honom. Måste hinna vara med honom lite nu innan han drar till Vietnam.

Gott Nytt År !



Har du sett den killen där,
Han spela poker, vips han blev miljonär
Sen har jag sett dom som försvann
Som leta fimpar på gatan men håller hand
Eller dom som får trubbel med lagen,
Gör inbrott på natten och pundar på dagen
Samma snubbar som hatar skvaller
Pekar ut sina polare som skakar galler
Livet är så jävla konstigt,
Man vill förstå men det saknas nånting
Har bra minnen med många personen,
Men mycke försvinner när man jagar visioner
Många ger upp för lätt,
Jag fattar inte varför det finns tusen sätt
Om livet är en gåta vem sitter på svaret
Inte är det jag, ingen som jag känenr har det

Förlåt är ett lustigt ord
En dispans för att göra det man vill en gång till
Jag vet att det inte är smart
Men jag kan inte lita på nån än idag
Jag kan inte släppa in dom
Jag kan inte visa Bosses ingång
Jag törs inte tro på dom ord dom serverar
Och törs inte äta den mening dom mena
Jag utgår från att den jag möter är falsk
Tills dom visar att dom menade allt
Men ett litet fel, ett litet snesteg
Så blir dom luft flr mig och du jag menar det
Vem är du att döma allting jag gör
Jag försöker få klockan att ticka fram tills jag dör
Jag är snäll om du tar det som en svaghet
Ett, två jag försvann innan du sa tre

Men jag har lärt mig att stänga av
Jag har lärt mig att blunda och lämna stan
Det är fegt men mitt enda val
Många tankar men inga svar
Vill beskriva en färg för blinda barn
Ungefär så är varje dag
När bekanta försvinner i nått illegalt
En konstnärssjäl som lider hela tiden
Suger åt sig som en svamp och vill dela striden
Kan jag rädda världen,
Nej, jag kan kolla på när många tappar själen
Vad ska man göra
För man vill inte va moralfarsan varje lördag
Jag tänker för mycke, jag vet det nu
Så jag tar på mig mitt filter och stegar ut



Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0