Fläcken !

 

 


 

Vaknar av att klockan ringer. Jag ligger som en puppa i en kukong, men för att lakanet har krånglat till sig. Dagarna går som dom vill men vill inte bli gubben som muttrar ”mitt liv är för långt” så fort lakanet har krånglat till sig. Jag tror jag tar itu med dom större problemen och slänger dom vissna rosorna, men ändå så följer dom med mig. Dom ruttna rötterna har slagit sig fast. Det blir en hybrid av död och ett nytt liv där mittersta bladet är svart. Dagligen fullt muderat, insatt i slaget och makt över jag:et överlag, ändå fast som ett karborreband. Ser med glädje när jag mötte min spader madam. Ta tag i min hand vi ska fan klara av allt. Och prövade skulle vi. Hon som mor. Jag som fadersgestalt. Tanken gick från barn i vår famn men stanna som stav i en arm. Det räckte gott med 2 när den lagade maten var klar, så vi sköt det på framtiden och lät planen begravas ett tag.


Vissa perioder känner man sig akterseglad. Man gör tjänster för en svensk tiger, sitter och ger vacker tass. Alltid lika tröttsamt när man tittar på hur makt fördelas från norm till avvikelse, man och kvinna, klass till klass. Få känner ånger för att man inte har gjort nåt åt det eller låter strukturerna va för att man skor sig på dom. Erkänner faktum. Nu berättar jag nyheten här jag gör som många andra, tvättar och stryker min själ. Andra dom köper en ny när det krävs för mycket underhåll. Som när olyckan är inne på sitt sjunde år. ”-Varför gör jag det här ?” är bördan jag bär. För det jag sått, det har jag sått. Så ingen annan kan skörda min säd. Känns som att falla och kroppen är av porslin och gips. Eller som att bli utskälld utav någon i kostym och slips. Och jag bara känner att varför i hela helvete gjorde jag så ? Tänk, va berodde det på?


Jag har fått äta upp min mössa och suttit still och bara stirrat blint och skärpt till mig för att trösta Men ibland så leder det till ingenting. Jag är så less på att det största alltid besegrar minsta lilla ting, förutom fläcken på min tröja som inte ger mig någon sinnesfrid.


Om jag kunde skulle jag börja om från början och på nåt sätt få bort den där fläcken från min tröja. Jag har haft en annan ovanpå, så smutsen går att döljas, men nu vill jag slippa bry mig om fläcken på min tröja.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var typ bland det bästa jag har läst på länge

2009-01-18 @ 22:00:38
URL: http://enannandelavhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0