Prank & Pattar !



Då var det dax igen...

Mitt blogghumör ligger på -43. Det känns som att jag inte har något riktigt intressant att dela med mig. Varför ? Kanske för att jag inte gjort mer än att legat hemma, kollat på film, suttit vid datorn och pratat i telefon. Visserligen ledde ett utav mina telefonsamtal till att jag gjorde en prank call. Jag har funderat någon minut på hur jag på bästa sätt ska formulera mig för att ni läsare ska förstå hur och varför denna busringning gick till, men det är komplicerat. Nästan en såndär grej man måste vart med för att förstå.

Men den korta varianten: Jag och Milla talade en stund i telefon. Medans vi pratade så kom det fram en äldre man till Milla och frågade om hon visste vart en "Rolf Eriksson" bodde. Han menade på att han skulle bo någonstans i närheten där, men Milla kände inte till någon vid det namnet. Nyfiken som jag är, så kollade jag upp alla vid just de namnet i hennes område. Jag fick 1 träff på hitta.se. Jag skoja lite fram och tillbaka med Milla att man skulle ringa upp den personen som den äldre mannen sökte, och förklara för honom att någon är ute och virrar i jakten på att hitta honom.

Efter endel övertalande av Milla, så gjorde jag slag i saken. Endel saker var tvungen att anordnas innan, så att Milla kunde höra samtalet via min mobil. Lösningen vart att jag ringde Rolf via skype på min dator, och kopplade ljudet vidare till mitt ljudsystem så att Milla samtidigt kunde höra vad som sades på båda ändarna.

Vid detta skede så ringer jag, då Rolf Erikssons fru "Berit" svarar i telefonen. Innan jag bestämde mig för att ringa, så visste jag inte riktigt vad jag skulle säga, utan valde att improvisera lite.

Jag presenterar mig och säger att jag ringer från ett företag som heter "Wayfinder" och att det är en vilsen man som letar efter hennes karl. Frun verkar lite förvirrad själv och frågar åter vart jag ringde ifrån. Jag svarar med ett lite mer detaljerat svar än när jag presenterade mig. Efter det så gick jag rakt på sak och åter förklarade att en vilsen man försökt hitta hem till dem för att träffa hennes karl.

Dom enda uppgifterna jag hade på Rolf var att han skulle vara någon typ av målare eller hantverkare. Eftersom det var precis det den äldre mannen som frågan Milla var ute efter.

Jag fortsätter tala med Berit. Hon berättar för mig att det kanske är samma man som varit hos dem kvällen innan och letat efter honom. Han hade dock frågat om han var någon typ av vakt och verkade allmänt förvirrad. Jag förklarade för Berit att det inte är speciellt ovanligt att dom äldre är förvirrade, med tanke på att dom ofta snedtänder på deras medeciner. Berit höll med och ansåg att det säkert var något liknande som var orsaken till mannens förvirring.

Efter många om och men, så kom jag och Berit fram till att hennes man kanske inte var den eftersökte. Men en sak var vi både säkra på och det var att den äldre mannen som var vilsen och förvirrad, var det på grund av snedtändningen på sin medecin. Enligt Berit och mig en väldigt enkel och logisk förklaring.

Berit fick sig en uppenbarelse och förklaring till förvirrade äldre män. Milla fick sig ett gott skratt och jag fick en trevlig pratstund med Roffes trevliga fru. Berit gjorde helt enkelt min sjuka dag så mycket bättre. Tack Berit !

Fredag idag också, wiho ! Oj vad falskt det där kändes. Men kom igen, jag är faktiskt sjuk. Men jag får nog slänga in ett litet tack (inge storhetsvansinne nu Milla) till Milla då jag kände mig mycket piggare och gladare efter samtalet med henne. Varför vet jag egentligen inte. Det är ändå bara hon som pratar hela tiden. Jag får inte en syl i vädret. Hur orkar hon ? Måste vara en såndär kvinnlig gen. Eller bara något fel som har gått sönder i hennes DNA-trappa. Konstigt nog känner jag mig alltid helt vacumfylld i skallen efter att pratat i telefon med Milla. Min teori är att det är som när man slår sig väldigt hårt. Kroppen bedöver just de stället på kroppen. Lite så tror jag min hjärna fungerar när jag pratar med Milla i telefon. Min hjärna blir bedövad för att inte åta sig några allvarligare skador. Men som jag har sagt många gånger förr; så älskar jag dig ändå Milla. Även fast det är många om och men ibland.

För övrigt så söker Milla någon som kan lära henne att få pli på sina tuttar. Dom lever nämligen ett eget liv och har noll respekt för andra. Någon som känner till någon som är bra inom ämnet ? Mejla gärna till [email protected]

(Milla+Patte)
Milla söker dig som är duktig på att handskas med egensinnade pattar. Kan du din sak ? Hör av dig !



Annars så har jag inte så mycket mer att berätta. Denna dag kommer att vara väldigt lugn och antagligen spenderas i soffan framför projektorduken.



Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: Millsorz

"storhetsvansinne" Haha ofta jag av alla lider av det, jag är ju den som verkligen har fötterna på jorden utav oss alla.

Meeen jag vet, hur fan skulle du klara dina dagar utan mig ? Och du, min adress får du lite senare.. Med tanke på " tack " blommorna som du tänkte skicka. : D

2009-04-03 @ 17:51:18
URL: http://miiillaa.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Ibland är det skönt att bara slöa :)

2009-04-03 @ 18:52:43
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Maniak

@Egoinas mamma: Jaa verkligen. Iaf när man är sjuk som stryk :)

2009-04-03 @ 19:12:26
URL: http://maniaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0