Fredag !



Japps, fredag är det... Men vad är fredag ? För mig innebär det mest helg. Fredagen i norden, enligt vissa forskare är uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja, som eventuellt var samma gudinna som Frigg. Där fick ni lite historia kurs också.

Som sagt, fredagen innebär skojheter och slappa. Denna fredag dock är jag lite osäker. Jag känner mig sliten. Jag sov väldigt dåligt inatt. Hostade upp mina lungor kändes det som, har dessutom ont i halsen. Kanske ett tecken att man ska vila upp kroppen.

Så antingen blir det att ta ett chillpill och bara softa, eller att dra sig in till markbacken. Emmelie vill ha dit mig. Hon vill inte vara själv när hon är hundvakt. Men får se hur mycket jag igentligen orkar. Just nu känner jag för att bara softa, orkar inte röra på mig. Hade juh tänkt bersa och allt idag. Men känns ovärt just för tillfället. Tänk va skönt det vore att bara krypa ner under täcket och mysa. Låter faktiskt som en plan för min del. Men ändå så får man typ av "fredags-ångest" det är juh fredag. Man måste juh göra nått. Eller ? Kanske inte. Man kanske får ta det lungt när man springer runt och hostar som ett jävla SARS mongo.

Annars har denna dag hittils mest bestått av att kika lite i bloggens html koder och ändrat på lite små grejer. Lagt till ett par widgets osv. Inge större märkvärdigt, men i brist på annat vart det att leka lite med koden. Mina planeringar just nu är nog att slänga mig i duschen och filosofera på vad jag vill/känner för att göra idag.

Tack för mig...



Dagens IRC citat:

<Tauren> Hagelberg: vad har hänt i ditt liv idag då
<Hagelberg> Du skulle aldrig tro mig. Det är sjukt vilket jävla liv jag lever.
<Tauren> ?
<Wes^away> Håll i dig nu, Tauren...
<Hagelberg> Vaknade i morse av att det bultade utav bara fan på dörren, typ konstant, visar sig att det är en ruskigt arg kille som vill veta vad i helvete hans flickvän gör i min säng.
<Hagelberg> OCh det ville jag också kan jag lova.
<Tauren> Haha blev det för mycket igår?
<Hagelberg> igår?! Hon hade tydligen kommit i fredags, det är söndag idag. Jag har inte bara snott nåns flickvän, nån jävel tattade en hel dag för mig.
<Hagelberg> Hur som helst...
<Hagelberg> Killen, som jag faktiskt öppnade dörren för, är jävligt förbannad och ska till att slåss, då kommer bruden som jag inte ens vet vad hon heter instormandes i hallen och ger sig på honom och vrålar åt honom och slår honom.
<Hagelberg> OCH KILLEN BACKAR!!
<Hagelberg> Aja, redigt psycho brud...
<Hagelberg> Hon får ut honom i trapphuset, nu har hela grannskapet trillat ut i korridoren och står och stirrar på slagsmålet där killen får stryk. Hon vrålar att allt är hans fel och att hon ändå aldrig älskat honom osv osv.
<Hagelberg> Sen smäller min ytterdörr igen, varpå jag inser att jag står naken... Och dörren är låst...
<Tauren> AAHAhahahaHHAhahAHhaHAhAHahaha seriöst??+
<Wes^away> Åh nu kommer det bästa.
<Tauren> Har du hört det här innan???
<Wes^away> Jag var där, lyssna nu.
<Hagelberg> Iaf, typ 5 sekunder efter att jag insett att jag visar dasen för mina grannar kommer hissen upp och det är Wes som trillar in i korridoren.
<Hagelberg> Strax efter... Från andra hissen kommer 2 snutar och flyger på det bråkande paret och försöker skilja dem åt. Jag står helt jävla handfallen och visar kuken för Wes, röven för grannarna och försöker komma på nåt vettigt att säga.
<Wes^away> hahahahaha vet du vad han säger?
<Tauren> Nä?
<Wes^away> "Asså... det här är inget bra tillfälle att komma, Wes..."
<Tauren> LOL! AaaahahahahahahahahahahAHAHAHHAhahahahhahahahahahahaha.....
<Tauren> Nae det där kan fan inte va sant!!!
<Hagelberg> ... Jag önskar att det vore total lögn, ärligt.
<Wes^away> Det är verkligen helt sant... HAHAHAHAHAHA...




Denna blogg var sponsrad av: Nordiska Gudar och SARS hosta.

Kommentarer
Postat av: Malluppa

klockrent!

2008-09-23 @ 11:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0