Onsdag, 2a Juli

Foto: Louise Granath - http://Lougra.blogg.se




Efter ett flertal påhopp och förundringar om att jag inte har bloggat på ett par dagar, så känner jag att det idag är min plikt att skriva några rader till mina käraste blogg trogna fans.

Jag vill nog säga att min uppvaknade denna dag var en utav dom mindre roligare. Jag kom inte i säng förens 04 snåret igår natt, och skulle upp tidigt. Klockan ställdes på 09:00. När larmet ringer trycker jag av automatiken på snooze knappen. Jag skulle kunna göra det i sömnen tänkte säga, men det är juh precis det jag gör. Så jag snoozar iväg till bortåt 09:20 och inser att jag nu måste upp. Anledningen till denna tidiga morgon var för att jag skulle ha en fotosession med Jackie-O nere på MMA-Center. Som vanligt vaknar jag inne hos bror, sliter mig upp och bär benen efter mig in till huset. Där jag möts av förvånade blckar att jag faktiskt är uppe vid den tiden. Självklart va jag tvungen att förklara mig varför jag va uppe dessa tidigare timmar.

Jag hade förberett de mesta natten innan, så jag inväntade bara min skjuts av mor. Den tiden fördrev jag med diverse morgon fix. Käka frukost sitta vid datorn osv osv. Sen bar det iväg mot MMA-Center där det skulle fotas.

När jag väl kommer fram till stället och öppnar dörrarna så möts jag av en lukt av fotsvett och andra mysiga gymlokals odörer. Knatar innåt där jag träffar på en stycken Jackie-O som sitter och förbereder sig inför fotograferingen. Fotandet flöt på fint. Både jag och jackie vart nog nöjda med det som presterades idag. Men än är det endel efterarbete kvar med bilderna, såsom redigering osv.

När jag var klar med fotandet så bar det iväg hem igen. Där jag städade lite på mitt tillfälliga rum, åt lite krubb och annat skojsigt. Jag tänkte också att jag skulle utföra mina dagens saker att göra. Villket bland annat var att åka till Brickebacken för att städa i min lägenhet. När jag väl kom dit så satte jag mig vid datorn för att mentalt förbereda mig. Sen sattes städningen igång. Men dess värme gjorde mig helt slut efter att småplockat, och damsugit sovrummet. Så jag landade i datorstolen igen för att ta igen mina krafter. Sen kom Milla och Lollo på besok, villket ledde till att mina mentala förberedningar inte alls va starka nog för att hålla kursen för att fortsätta städa. Så vi begav oss mot macken där det skulle inhandlas dricka och annat onyttigt. Tack vare min kloka idé, så åkte vi till John Bauers basketplan där vi också skulle mötas upp av Danny och Tess. Men när vi väl kommer dit så inser vi att de planen faktiskt inte va speciellt bra. För höga korgar, för liten plan, och dessutom farligt nära glasrutor. Villket kändes nog riskabelt. Så vi får dra oss mot Lollo för att hämta ytterligare en bil för att vi alla skulle få plats. Sen bar de iväg för att hämta upp Danny och Tess, sen vidare mot BB-Ghettot för att spela basket. Som vanligt vann jag i vårat uppvärmande 21-spel. Sen lira vi självfallet våran kullinariska basketmatch. Svettigt vart det kan jag lova.






Sånt här som gör sommrarna så bra, vara ute, glida omkring hela dagarna, spela basket osv. Men det finns endel saker jag skulle kunna sätta ett subtraktions tecken på. ( För er som inte är vidare haj på matte så betyder subtraktion "minus" på enkel svenska. ) Och det skulle vara alla dessa insekter, speciellt dom slugga jävlarna som ständigt ska suga i sig blod från en. Och inte nog med det, dom ska spruta in skit i en, så man kliar sönder sina attackerade kroppsdelar. Ett stort "ANUS" till dessa djur.

Nåväl, efter våran härliga basketmatch gick vi upp till mig en stund för att kyla ner oss, samt vila våra hårt utarbetade muskler. Eller ja, våra och våra... dom som sprang och rörde sig iaf. Och nej Milla, jag syftar absolut inte på dig.

Jag hade också under dagen fått ett samtal av mor med ett väldigt hemligt uppdrag som hon ville att jag skulle utföra åt henne idag. Eftersom hon visste mina "skills" inom just den branschen, så vände hon sig till mig. Exackt vad det va kan jag pga vissa skäl inte berätta. Men ni som var med vet mycket väl. Och visst var det spännande !?

Uppdraget slutfördes efter mycket kartläggning och djup planering. Jag skulle gärna säga vad det var vi gjorde, men det är inte direkt nått jag vill skylta med. Som heller inte skulle vara nån vidare utfart i livet.

Nu är man hemma och degar omkring till en härlig nattmacka. Jag känner nog att det snart är dax för sängen.


Dagens Citat:

"Hur lång en minut är beror helt på villken sida om toalettdörren man befinner sig.
"


God natt mina vänner.

Tack för mig...




Denna blogg var sponsrad av: Din ostbågs luktande stjärt.

Kommentarer
Postat av: Milla

haha skylta med utfarten i livet : p

2008-07-03 @ 02:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0