Måndag, 14e Juli

En starkt koncentrerad jag. Handlar om precison på mm när man lyfter upp 8m stockar på 5m höjd.




Då va det dax för måndag igen.

Idag var en väldigt lång dag må jag säga. En fruktansvärt lång dag.

Det började med att vakna till 2st ringande mobiler som jag ställt som larm. Båda va ställda på ca 07:00. Villket är en utav dom mest hemska tiderna att gå upp faktiskt. Skulle man upp runt 4-5, så känns det bättre. Men allt mellan 06 och 08 är hemskt.

Jag kände mig relativt pigg ändå för att gå upp denna hemska tid. Så jag knatar uppåt efter ett antal snoozningar. För att palla med våra långa och slitsamma dagar i värmen måste man äta nån typ av frukost. Annars håller man inte fram till lunch. Så min frukost imorse bestog av macka och flingor. Villket va en ganska stadig frukost. Dom andra pojkarna tryckte i sig resterna från gårdagens pizzor vi beställt.

Klockan börja närma sig 07:45, vi börjar på jobbet 08:00 hade vi kommit överens om. Så då var det dax att sätta sig i kärran och gasa iväg. Som vanligt pumpar vi ordentligt med musik på väg till jobbet, för att vakna till lite.

Denna arbetsdag var dock speciell, villket vi redan visste i förtid. Dagen skulle bestå av att hissa upp 8 meters långa stockar, som skulle vara bärande sen för andra våningen. De som skulle va så speciellt med det, var att det tar nån grymt lång tid att få allt att gå ihop. Stockarna ska göras ordning innan, dom ska släpas fram, dom ska hissas upp och dessutom sättas på rätt plats. "-Inte så svårt-" tänker du nu kanske, men om jag säger att vi idag fick upp 2 stockar på 13 timmar. Vi jobbade alltså från 0800 till 2100. Så segt var det.

Men i process väg, så fick vi gjort mycket. Även om man inte ser så mycket framsteg. Men så fort vi fått upp ett par till stockar så kan vi börja spika på golvet, som ska vara på andra våningen.





Så i skrivande stund är jag en mycket trött man. En så trött man att jag ska duscha lite snabbt, kanske ta nått att käka på, sen alternativt somna framför tvn eller bara helt enkelt lägga mig i sängen och vänta in den nya arbetsdagen som man pessemistiskt sätt kan säga ska bli jätte rolig. Det blir juh trots allt inte bättre än vad man gör det till. Vi grabbar har faktiskt en hel del skoj på bygget, även fast vi får slita arslet av oss för det mesta.

Som sagt, tröttheten smyger närmare och närmare nu. Så jag ska bege mig mot nästa milstolpe villket är duschen.


Våran lilla kompis till bönsyrsa.


Jag måste bara slänga in ett citat från Robin igår.

Jag: "-Vad är det för chips dipp?"
Robin: "-French Onion... Franska ollon"


Grejen va att det tog ca 10sek innan han kom på översättningen. Så troligheten att han trodde att onion va ollon var faktiskt ganska stor. Ett stort HAHA till Robin. He just made my day!


Tack för mig...



Denna blogg var sponsrad av: Franska Ollon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0