Tiden är nära...




Ja, snart är det den så efterlängtade dagen. Julafton !

Visst är det kul med julafton, men man kan ju inte neka till att det var så mycket roligare när man va liten. Jag minns så väl hur svårt jag hade att somna kvällen innan. Eftersom vi är amerikanare så fick vi alltid julklapparna direkt på morgonen när vi vakna. Så både jag och brorsan flög alltid upp vid 4-5 snåret och ville öppna julklappar. Stackars mamma.

Denna kväll har vart ganska lugn. Lite småmys med familjen vart det också. Inte varje dag det händer. Vi käkade lite julskinka med senap, vilket jag känner nu att magen starkt protesterar imot. Antingen det, eller så luktar min stol konstigt varje gång den håller på att spricka. Nått är det iaf.

Av någon udda anledning så fick min 8 åriga, bortskämda syster öppna en julklapp ikväll. Ja, fråga mig inte varför. Men hon om någon är riktigt uppspelt inför julafton. Grejen är att jag har under dom senaste veckorna retat henne att jag ska rita henne en teckning som julklapp, istället för att köpa något till henne. Detta har hon hårt försökt att motarbeta. Men eftersom hon skulle få en julklapp ikväll av Mamma och Stefan, så tänkte jag att hon inte skulle få komma undan så lätt. Så jag slänger mig ner med pennan i ena handen och pappret på bordet. Jag ritar två stycken extremt jätte improviserade streckgubbar.  Och imellan dom skriver jag "Bosse & Nicole". Jag slår in skiten lite snabbt, sen skriver Nicole på den. Och innan Mamma hinner ta fram hennes riktiga julklapp hon ska få, så tar jag fram min och säger att det här är den tidiga julklappen hon ska få. Mamma fattar inte så mycket först. Men efter en stund så förstår hon att jag hade något sattyg på gång. Så hon låter det gå utan att fråga så mycket.

Nu sitter alla samlade och syster ska öppna sin present. Hon sliter upp pappret och sedan öppnar kartongen jag la min fina teckning i. Hon tar ur teckning och tittar på den. Det råder en tystnad i hela rummet. Jag kan se hur min mamma biter sig i tungan för att inte explodera i skratt. Jag sitter och håller mig pokerface samtidigt som jag försöker läsa av min syster. Efter en ganska obehaglig tystnad, så säger jag till syrran: "- Visst var den fin ?" Nicole: "- Aa, den va jättefin".

Vid det här laget så började jag faktiskt tycka lite synd om henne. Hon hade väntat hela kvällen på att få öppna en julklapp, så får hon en sketen teckning. Hon var gråtfärdig. Mamma kunde inte hålla sig längre, hon börjar skratta, likaså vi andra. Morsan frågar syrran om hon inte vill ha en till present. Ögonen bara lös i syrran. "- Jaa !" Vrålar hon ur sig. Hon vart betydligt gladare av sin riktiga present.

Men det bästa av allt, är att jag har allt detta filmat. Hennes min och allt. Detta kommer hon få smaka på många gånger.

Min syster sa en sån rolig grej ikväll. Vi pratade om sånt som hänt förr, då min Mamma säger lite ironiskt att hon har haft väluppfostrade barn. Då min syrra vräcker ur sig med en frågande min: "- Meh, Jag är inget fosterbarn !?" Haha, tyckte det va så kul.

Nu har jag också precis slagit in alla dom sista julklapparna. Så nu är jag helt syndfri inför julafton. Enda som saknas nu är att lira lite dator och annat tidsfördriv.


Jag får önska er alla en riktigt schysst jul !



Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: Alisa

Nominera gärna min blogg till bästa modeblogg hos Diana.blogg.se

2008-12-24 @ 02:39:29
URL: http://missalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0