Nattens skildringar



Här sitter man. Klockan har tickat snabbare än vanligt. Jag sneglar ner mot skärmens högerkant och ser att den snart slår 03:00. Insomnia ? Kanske. Mina planer för att resa min halvnakna kropp med endast kalsonger och T-shirt har passerat mina tankar ett antal gånger. Men dock har inget ännu gått från tanke till handling. Jag gjorde en modig insats med att försöka somna till på soffan förut med tv:n som ett slags bakgrundsmusik. Men då jag istället intresserade mig mer för vad som visades på tvn istället för att hålla fokus på att sova. Jag känner inte tvånget lika mycket denna kväll att sova. Jag ska inte till skolan imorgon. Istället ska jag vara en snäll son åt min mor och hjälpa henne med att vara barnvakt medans hon och min bror lämnar staden för att åka till Stockholm över dagen.

Jag har spenderat min tid med att surfa många av nätets vågor. Jag har blivit lite smått blogg beroende. Jag har lyckats hitta många intressanta bloggar som jag följer ideligen. Det finns dock en annan baktanke med mitt bloggläsande. Som en vis lärare sa till mig en gång " - Det bästa sättet att lära sig nya ord, är att läsa!". Jag älskar att lära mig nya ord. Helst så fackliga som möjligt. Det får en att känna sig lite smart också. Eftersom jag gärna inte läser böcker, så blir bloggar och annan tidskrift min suppleant. Det enda i bokväg jag tycker om att läsa är i form av faktaböcker eller något med innehållet av psykologi eller filosofi.

Jag bör nog kanske leta min väg fram till sängen för att göra ett tappert försök till att sova. Jag ska trotsallt utstå tre barn på egen hand imorgon. Vilket jag tror inte alls kommer bli någon allt för jobbig insats. Ofast räcker det med att parkera dom framför tv:n så sköter sig resten av sig självt. Jag är mer orolig över hur det ska gå för mamma och brorsan i stockholm. Deras orientering i huvudstaden är nog inte den bästa. Som tur är ska dom åka buss dit, vilket innebär att mamma slipper köra i stan. Den kan vi tacka gudarna för.

Nu har tiden tickat iväg ännu mer. Jag känner hur ögonlocken börjar hänga som ett par trötta bröst som ammat ett barn för mycket. Som i vanlig ordning ska jag nog sätta på min högst nostalgiska film "The Rock" och blunda in till den psykiska upplevelse världen, till drömvärlden dvs. Nått som skulle vara spännande är att kunna styra sina lucida drömmar, dvs sina "klardrömmar". Lucida drömmar är när man är medveten om att man drömmer. Man kan också påverka händelseförloppet mer eller mindre. Det finns sätt att träna upp sin förmåga att få just lucida drömmar. Exakt hur vet jag inte, men jag har läst någonting om att ett sätt är att öva in ett antal vardagssituationer som triggar tanken "nu är jag medveten". När vardagssituationen uppstår i drömmen, och triggar medvetenhetstanken övergår drömmen till klardröm. Man kan också intala sig själv vid sänggåendet om att man sak drömma om en viss situation, så ökar chansen för klardrömmar betydligt.

När jag går och lägger mig ska jag prova att intala mig själv om vad jag ska drömma. Exakt vad jag vill drömma vet jag ej ännu. Någonting med spänning. Eller kanske något man blir riktigt glad av när man vaknar, om man nu minns vad man har drömt. Det vore coolt om man kunde spela in sina drömmar som videoklipp. Hur fränt skulle inte det vara. Tänk er youtube fullt av drömvideos. Allt folk som skulle granska och försöka tyda ens svårt psykotiska drömmar om hur man lemlästar någon med en slö skridsko till dålig opera musik och avslutar allt med ett glas rött vin och ett stolt leende när man skådar sitt verk. Sjukt ? Kanske, men om det ändå bara är en dröm, så måste man få ta sig friheten och leva sig in i andra situationer som verkligheten promptar dig till att göra. Man måste drömma, för att orka med verkligheten.

Jag måste dela med mig av en länk för er shopping tokiga. Hittade nämligen en sida som säljer ut kläder riktigt billigt. Så passa på att fynda. www.catalog.se

Nu känner jag att det är dax att lämna stolen och possitionera mig i sängläge för att drömma mig bort.


Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0