Fail...




Fail fail fail !

Jag blir så ARG på mig själv !!! Nu kanske du undrar varför jag dampar loss och får aggrisionsproblem. Anledningen är att jag är hemma. Ja ? Kanske du tänker. Men jag ska nämligen vara i skolan just nu. Men jag feting försov mig idag. Eftersom jag har en liten bit till skolan så är det inte lönt att ta sig dit när man försovit sig för mycket. Jag hinner inte vara där speciellt länge innan det är dax att vända hem igen. Förhoppningsvis gjorde vi inget viktigt idag. Men jag ska ta och kika upp det. Men jag antar inte att det var nått viktigt, eftersom vi har våran avslutning imorgon.

Nu är det snart Jul också. Man kan inte vända sig någonstans utan att man blir påmind utav julen. Varken i det verkliga livet eller på nätet. Alla bloggar man läser är på något sätt julinspirerade, reklamen överallt är om jul. Nu säger jag inte detta som i en dålig mening. Bara ett påpekande.

Igår så kom julbordet på tal mellan mig, mamma och styvfar. Det hela började med att styvfar sa till mamma: "-Men nu får du ju gå på ett julbord mer än mig..." Eftersom jag ska ta med mamma på min avslutning där det bjuds på julbord. Efter lite snackande mellan alla oss, så klämde jag ur mig att jag fortfarande är trött på julbord sen förra julen. Altså, själva innehållet av julbordet. Så då tyckte jag att man skulle byta ut saker i julbordet mot nya saker. Då vart det liv i stugan vill jag säga. Eftersom jag tog ett väldigt dåligt och drastiskt exempel då jag sa: "-Men man skulle kunna byta bort tex köttbullarna mot kebab". Då jag såg styvpappas ögon fylldes av ett inferno. Och även min mamma tog fram stridsyxan på en gång mot mig. Styvpappa förstår jag, han är ju lixom svensk och det är mer kultur för honom kanske. Men mamma lixom, vi är ju Amerikaner, vi äter inte prinskorv och janssons frestelse som att det vore heligt. Men jo, tydligen. Min mamma har blivit försvenskad när det kommer till julbord verkar det som. I vilket fall så förklarade jag att det var ett dåligt exempel att byta ut dom ultrasvenska köttbullarna mot kebab. Men drog den kopplingen bara för att dom skulle förstå vad jag menade. Vårat debatt pågick ett bra tag. Styvpappa tyckte att man inte behövde ta bort något, utan kunde lägga till istället. Vilket är ganska klokt. Men ändå, ska vårat julbord bli en ännu större fettma buffé ?



Jag såg nu också att jag hade chansen att uppröra min svenska styvfar till max och klämde ur mig: "- Ni svenskar är så tråkiga, och vågar inte prova något nytt. Allt ska va som det alltid har varit, nyskapande existerar inte för er ! " Haha, inte vart det något bättre. Det slutade med att mamma sa att när jag bjuder hem folk på julbord, då får jag bestämma vad som ska finnas på bordet. Och det kommer jag göra vill jag lova. Mitt julbord kommer vara så långt ifrån orginelt som det bara går (Mycket för att retas såklart). Änsålänge har jag bestämt att mitt julbord ska bestå av: Pizza, Kebab/Kyckling rulle (Falafel för veggisarna) Ungspankaka och tacos. Detta är dock bara en början. Och istället för den uttjatade julmusten, så ska det vara Dr Pepper och Mountain Dew som serveras.

Vad tycker ni ? Borde julbordet ändras ? Borde man lägga till / Ta bort något ? Eller är det bara jag som trillat ner i en rebbelisk julpsykos ?

Jaja, nog snackat om vårat älskade svenska julbord. Eftersom jag inte är i skolan så tänkte jag att jag skulle göra något vettigt av denna dag. Jag har massa kläder jag bör tvätta. Dessutom ska jag plugga på körkortet. Körkortspluggandet komma att prioiteras väldigt högt under jullovet också, så jag får klart skiten snabbt. Plugg plugg plugg, men lätt värt när man har skiten i handen sen.

Jag vill också annonsera att våran kära Banger Lollo fyller år imorgon. Hela 21 år blir hon. Glöm inte att springa in och gratta henne. Hon finns HÄR (Blogg) Och Här (BDB)


Nu ska jag gå på jakt efter något som kan tänkas ätas.



Tack för mig...

Kommentarer
Postat av: LowLow

Pizza, Kebab/Kyckling rulle (Falafel för veggisarna) UNGSPANNKAKA och tacos.. haha ungspannkaka!

2008-12-18 @ 14:49:36
URL: http://lougra.blogg.se/
Postat av: Nathalie Vesterlund

Du skrev så långt inlägg så orkade itne läsa, men fyfan avd gott ed julbord!:D

2008-12-18 @ 15:31:37
URL: http://vesterlunds.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha helt rätt ! Fast det värsta är om man ställt klockan, så vaknar man lite INNAN den ska ringa. Aj då, då lär du varit ganska trött :P

2008-12-18 @ 18:12:16
URL: http://liinndas.blogg.se/
Postat av: Larssa

fan du e ju världens blogg nörd :D

2008-12-18 @ 20:03:32
URL: http://banz.blogg.se/
Postat av: JAANA

sv: Visst är det! :D

2008-12-18 @ 21:32:52
URL: http://jaanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0