Sjukling !

Jag han tom lite fotande på morgonen innan jag gav mig iväg



Nu va det ett bra tag sen jag bloggade. Men det är på ett sätt O.K. Jag har såndär lapp som säger att jag faktiskt inte har behövt blogga. Jag har nämligen vart döds-sjuk. Ja, enligt mig iaf.

I Måndags var det första skoldagen för mig. Jag började på Kävesta. Jag vaknar upp och känner mig lite småhängig. Men antog att det bara var för att jag sovit ganska lite natten mellan söndagen och måndagen. Jag skulle vara i skolan 09:30. Klockan va nu 06 när jag steg upp. Jag hade lite att göra. Som att slänga lite kläder i torktummlaren osv.

Timmarna går och det är dax att röra sig mot skolan. Eftersom jag har en så snäll mamma så kör hon mig dit. Jag känner mig fortfarande lite hängig, men den här "spännande" känslan väger lite mer. Så det gör att jag mår bättre. På skolan inleder rektorn med diverse tal, visar upp lärare och berättar lite om Kävestas historia. Sen delas vi alla upp i olika grupper för att sedan gå en rundvandring på skolan. Men är man så elite som jag är, så har man redan gjort det.

Efter rundvandringen var det dax för lite fika, sen skulle alla åter sammlas igen. Då nalkades det upprop och klassindelning. Sen var det dax för lunch, och efter lunchen skulle samtliga fotograferas klassvis. Man fick hålla upp en lapp med sitt namn på. Lite "flashbacks från häktet" stuk.

När vi hade låtsas att vi va interner från Kronobergs häktet, så stog det på programet att vi skulle sammlas klassvis i våra klassrum. Där vi åter igen hade ett litet upprop. Och min rädsla för dom vanliga "namnlekarna" ökade. Men till min lättnad så sa våran lärare att vi nog kommer lära känna varandra riktigt bra iaf, så namnleker var inget vi skulle göra. Men jag undrar nu, på villket sätt menar han att "vi kommer lära känna varandra riktigt bra" ? Hoppas man själv får välja vem man vill känna bäst. Annars kan de bli äckligt.

Vid den här tiden var jag ordentligt seg må jag lova. Hade svårt att hålla ögonen öppna utan att få en sprängande huvudvärk. Jag kallsvettades och mådde rent av piss. Dagen hade iaf nått sitt slut, och det var dax att åka hem. Så jag knata ner mot bussen, villket tog ca 30min innan den kom. Dom 30min kändes som en evighet. Men när bussen väl kom, så slängde jag mig in, tog första bästa plats och somnade. När jag vaknar uppe vid donkan där jag ska gå av, så känner jag hur piss jag mår. Yr, kallsvettas, ja ni vet "Feber" känslan.

Jag rullar mot kårsta, när jag väl kommer hem så tänker jag att jag ska slänga mig i sängen på en gång för att sova bort allt det här obehagliga. För jag måste juh till skolan på tisdagen också. Så vid 16:30 slänger jag mig i sängen. Vaknar ett par gånger, trycker alvedon och somnar om. Vaknar till runt 06 på tisdag morgon. Försöker gå upp för att komma iväg till skolan. Men känner att det kommer bara inte att funka. Så mot min villja blir jag tvungen att ringa och sjukanmäla mig. Nu var jag bara inte sjuk som fan, utan också sjuk med massa ångest.

Så nu dom 4 senaste dagarna har jag bara legat och bildat poolvis med svett i sängen. Varje gång jag vaknar, så känns det som att nån trott att det har brunnit i sängen, och försökt släckt det med hinkvis med vatten. Det värsta med feber är nog den sprängande huvudvärken och det med att frysa ena stunden, sen tycka att de skit varmt andra stunden. Alla ljud man hör blir 100ggr starkare, och det känns som att hjärnan ska hoppa ut ur skallen på en.

Men idag har jag faktiskt känt mig lite piggare. Bara att jag är vaken mer än 10min är för mig ett friskhetstecken. Vi får se vad natten har att erbjuda. Kanske vaknar jag imorgon och känner mig som en ny människa. Jag hoppas verkligen det, för jag vill verkligen inte missa nått mer i skolan.

Men även fast jag mådde piss första skoldagen, så tycker jag det var riktigt bra. Dom kommande 2 åren jag ska plugga där verkar väldigt lovande. Nu handlar det bara om att bita ihop och palla trycket.

Nu känner jag nog att det är dax för lite sömn.

Tack för mig...



Dagens IRC citat:

(ceflower) <3 dumma kunder
(ceflower) kom in en tjej på typ fjorton år
(ceflower) "Hej har ni någon bukakke-maskin?"
(ceflower) "eeeh? va?"
(ceflower) "har ni någon bukakke-maskin?"
(ceflower) "vet du vad bukakke är?"
(ceflower) "sån där grej som man får låtar på tvn så kan man sjunga med"
(ceflower) "karaokemaskin?"
(ceflower) "så kanske det heter, min bror sa att det hette bukakke"



Denna blogg var sponsrad av: Svettiga lakan och Alvedon.

Kommentarer
Postat av: plupp-ka plupp

Hej kära skolkamrat :P ne det är vi ju inte..på riktigt. hur långt har du kvar o läsa då? haha jag ska göra min praktik på lungkliniken,hoppas ralle kommer indrällandes med sin lunga i en koppel. ha det kraaam

2008-08-28 @ 08:21:50
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Julias arga styvmamma

meh! min fis ser inte ut som nån skräck unge! dock höll jag på o skita ner mig en gång när hon hade gått i sömnen o satt nedanför sängen o andades. jorå crossen går bara ekballe håller sig borta från den, har dock inget släp så kommer inte så mycket längre än gärdet, fast där har grannen byggt en bana, åt sin son....

2008-08-28 @ 15:49:57
URL: http://rebblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0